طرز تهیه سالاد لبو و سیب زمینی خیلی خوشمزه با لوبیا قرمز + سس سالاد زمستانی

طرز تهیه سالاد لبو و سیب زمینی

 

سالاد لبو و سیب زمینی یکی از سالاد های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید با سیب زمینی و لوبیا تهیه می شود. سالاد لبو برای فصل زمستان گزینه بسیار خوبی می باشد و شما توانید این سالاد خوشمزه را با سس خوشمزه زمستانی سرو کنید. شما می توانید این سالاد خوشمزه را برای شام یا یک سالاد ساده برای مهمانی ها تهیه کنید. سالاد ها از جمله پش غذا های هستند که بسیار پر طرفدار هستند و اگر دوست دارید با یک سس مخصوص آن را آماده کنید این رسپی را دنبال کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد لبو و سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد لبو و سیب زمینی

سیب زمینی۲ عدد
خیارشور۷ عدد
هویج۲ عدد
لوبیا قرمز پخته۱ پیمانه
کاهو۱ دسته

مواد لازم برای تهیه سس سالاد زمستانی

سس مایونز۲ ق غذا خوری
آب لیموی تازه۱ ق غذا خوری
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
رزمای۱ شاخه
سبزیجات معطر خشک۱ ق چای خوری
پودر سیر۱/۲ ق چای خوری
آب لبو۲ ق غذا خوری

طرز تهیه سالاد لبو و سیب زمینی خوشمزه با سس مخصوص

مرحله اول: پخت لوبیا

ابتدا باید لوبیا قرمز را از چند ساعت قبل خیس کنید و چندین بار آب لوبیا را عوض کنید تا نفخ لوبیا گرفته شود و علاوه بر آن راحت تر پخته شود. لوبیا را به همراه کمی آب بگذارید تا پخته شود و بعد آبکش کنید و کنار قرار دهید. هویج را نیز پوست بگیرید و به همراه کمی آب بگذارید تا پخته شود و بعد به صورت حلقه ای خرد کنید.

مرحله دوم: پخت لبو و سیب زمینی

لبو را بشورید و سر و ته آن را بزنید به همراه کمی آب بگذارید تا پخته شود، سیب زمینی را بشورید و به همراه کمی نمک و آب بگذارید تا پخته شود و بعد از این که سیب زمینی پخته شد آب سرد بگیرید و پوست سیب زمینی را بگیرید، بعد از پخت سیب زمینی را به صورت نگینی ریز خرد کنید، لبو را نیز خرد کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید کاهو را بشورید و خرد کنید و داخل یک کاسه بریزید و بعد خیارشور را نیز بشورید و حلقه ای خرد کنید و به همراه لبو سیب زمینی و لوبیا پخته شود مخلوط کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم: تهیه سس

سس مایونز را داخل کاسه بریزید و آب لیمو و روغن زیتون را اضافه کنید و هم بزنید و بعد سبزیجات و رزماری پودر شده و پودر سیر را بریزید و خوب هم بزنید و روی سالاد بریزید و هم بزنید و سرو کنید و یا می توانید برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم برود. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد لبو و سیب زمینی با سس مخصوص

  1. می توانید از لوبیا چیتی استفاده کنید و یا برای سهولت در کار از کنسرو استفاده کنید.
  2. می توانید از ماست نیز برای تهیه سس استفاده کنید.
  3. می توانید از رزماری تازه استفاده کنید و داخل سس قرار دهید و زمانی که سس را طعم دار کرد خارج کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه