طرز تهیه سالاد سیب زمینی رژیمی با ماست ساده و راحت گام به گام

سالاد سیب زمینی رژیمی

 

سالاد ها انواع و اقسام بسیار مختلفی دارند و شما می توانید این سالاد خوشمزه را با سیب زمینی و پیازچه و شوید می توانید تهیه کنید. این سالاد خوشمزه نیازی به سس مایونز ندارد و با ماست کم چرب تهیه می شود و گزینه خوبی برای شام یا نهار می باشد که شما می توانید برای یک وعده غذایی کامل استفاده کنید. به دلخواه می توانید از انواع سبزیجات یا صیفی جات این سالاد را تهیه کنید. سالاد سیب زمینی انواع و اقسام مختلفی دارد و بیشتر با سس مایونز تهیه می شود و به همین دلیل کالری بالایی دارد ولی اگر دوست دارید یک غذای سیر کننده و کامل تهیه کنید این سالاد را در برنامه غذایی خود قرار دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد سیب زمینی رژیمی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سیب زمینی۵۰۰ گرم
ماست کم چرب۱/۲ پیمانه
پیازچه خرد شده۲ عدد
شوید تازه۱.۵ ق غذا خوری
نخود و ذرت پخته شده۱/۲ پیمانه
خیارشوربه دلخواه
نمک، فلفل سیاه، آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد سیب زمینی رژیمی

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا باید سیب زمینی ها را بشورید و خوب پوست آن را تمیز کنید و به همرا کمی نمک و آب داخل قابلمه قرار دهید و بگذارید تا پخته شود و بعد از پختن از آب خارج کنید و صبر کنید کمی خنک شود و بعد پوست سیب زمینی را بگیرید و به صورت مکعبی خرد کنید.

مرحله دوم: آماده سازی مواد سالاد

در ادامه باید شوید و پیازچه را بشورید و خرد کنید و کنار قرا ردهید. نخود و ذرت را بخارپز کنید و یا می توانید از کنسرو نیز استفاده کنید و یا داخل قابلمه با کمی آب پخته تا نرم شود. خیارشور ها را بشورید و ریز خرد کنید.

مرحله سوم: تهیه سس رژیمی

در ادامه برای تهیه سس رژیمی باید ماست را به همراه پیازچه و شوید خرد شده و ادویه های گفته شده داخل یک کاسه بریزید و خوب مخلوط کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود به همین راحتی سس رژیمی تهیه شده است.

مرحله چهارم: تهیه سالاد رژیمی

در ادمه سیب زمینی خرد شده را به همراه شوید و پیازچه و خیارشور و نخود و ذرت داخل یک کاسه بریزید و خوب مواد را مخلوط کنید و هم بزنید و بعد سس را اضافه کنید و هم بزنید و به دلخواه می توانید همان لحظه سرو کنید یا در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم برود و بعد سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سالاد سیب زمینی رژیمی

  1. در صورت دلخواه می توانید از هویج پخته شده نگینی نیز استفاده کنید.
  2. اگر دوست دارید می توانید از چند قاشق سس مایونز استفاده کنید.
  3. از ۲ ق روغن زیتون نیز می توانید استفاده کنید.
  4. این سالاد بسیار سبک است زیرا نه مرغ و تخم مرغ و سس مایونز دارد.

همچنین ببینید 

طرز تهیه سالاد سیب زمینی رژیمی با ماست ساده و راحت گام به گام
5 (100%) 1 votes