طرز تهیه سالاد سیب زمینی و عدس پخته خوشمزه و مقوی با شوید

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و عدس

 

یکی از خوشمزه ترین سالاد ها می باشد که برای کشور و یا منطقه خاصی نمی باشد و در همه جای دنیا تهیه می شود و بسیار محبوب است و می تواند گزینه خوبی برای ایجاد تنوع در سالاد ها در منزل و مهمانی ها باشد. شما به دلخواه می توانید از هر نوع سبزیجات دلخواه در این سالاد استفاده کنید و به دلخواه از سس رژیمی استفاده کنید این سالاد بسیار گیاهی و مناسب افراد گیاه خوار می باشد در صورتی که سس را به شکل دلخواه تهیه کنند زیرا سس های مایونز تخم مرغ دارند و افراد گیاه خوار تخم مرغ نمی خورند. امروز در پارسی دی سالاد سیب زمینی و عدس را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سیب زمینی۶ عدد
عدس پخته شده۱.۵ پیمانه
خیارشور۱۰ عدد
پیازچه۱۵۰ گرم
شوید تازه یا خشک۲ ق غذا خوری
سس مایونز۲ ق غذا خوری
ماست۴ ق غذا خوری
آبلیمو ترش۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد سیب زمینی با عدس پخته با شوید

مرحله اول: آماده سازی عدس

ابتدا عدس ها را ۱ ساعت قبل خیس کنید تا نفخش گرفته شود و راحتر پخته شود. عدس به دلیل اینکه زود خیس می خورد نیازی نیست از شب قبل یا ساعت های بیشتری خیس بخورد سپس آب عدس را خالی کنید و به همراه کمی آب داخل قابلمه بگذارید تا پخته و کاملا نرم شود سپس آبکش کنید.

مرحله دوم: آماده سازی سیب زمینی

در ادامه سیب زمینی ها را خوب شسته و داخل آب آبپز کنید سپس روی آن ها آب سرد گرفته و پوست بگیرید سپس به ابعاد درشت یا دلخواه خرد کنید و بگذارید تا کمی سرد شود.

مرحله سوم: آماده سازی سبزیجات

خیارشور ها را شسته و نگینی ریز خرد کنید و داخل یک کاسه بزرگ بریزید سپس پیازچه را نیز خرد کنید و به خیارشور اضافه کنید و در ادامه شوید تازه را نیز ساطوری ریز خرد کنید.

مرحله چهارم: تهیه سالاد سیب زمینی و عدس و شوید

در ادامه سیب زمینی و عدس را نیز اضافه کنید و مواد را هم بزنید. برای تهیه سس داخل یک کاسه سس مایونز و ماست و آبلیمو ادویه ها را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود سپس روی سالاد بریزید و هم بزنید سپس برای اینکه مزه ها به خورد هم بروند روی کاسه را بپوشانید و برای ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید سپس خنک سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد سیب زمینی و عدس

  1. به دلخواه می توانید از ذرت یا نخود فرنگی نیز استفاده کنید.
  2. می توانید مایونز را حذف کنید و به صورت رژیمی تر این سالاد را میل کنید.
  3. میزان عدس را به دلخواه می توانید کم و زیاد کنید.
  4. این سالاد بسیار مقوی و سیر کننده می باشد.
  5. شوید تازه طعم بهتری به سالاد می دهد.
  6. اگر این سالاد را برای مهمانی تهیه می کنید بهتر است از شب قبل تهیه و داخل یخچال بگذارید زیرا این سالاد هر چقدر بیشتر در یخچال باشد خوشمزه تر می شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه