طرز تهیه سالاد نخود فرنگی و سیب زمینی و شوید خوش طعم و مجلسی

طرز تهیه سالاد نخود فرنگی

 

یکی از انواع سالادها می باشد که با نخود فرنگی و سبزیجات دیگر تهیه می شود و می توانید از بیکن یا مرغ در تهیه این سالاد استفاده کنید و یا به صورت گیاهی این سالاد را سرو کنید. این سالاد برای مهمانی و مجالس نیز گزینه بسیار خوبی می باشد و می توانید برای یک شام خوشمزه سبک نیز آن را تهیه کنید اما در تهیه سس این سالاد می توانید از سس های رژیمی که فاقد مایونز هستند استفاده کنید و یا می توانید سس دلخواه خودتان را بسازید و این سالاد را سرو کنید. اما نخودفرنگی سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است و بسیار کم کالری است و انواع مواد مغذی و ویتامین ها را در خود دارد و طبق تحقیق محققان تغذیه می گویند یکی از بهترین سبزیجات برای کسانی است که در رژیم غذایی هستند همچنین باعث تنظیم قند خون می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد نخود فرنگی و سیب زمینی و شوید را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

نخود فرنگی۲ پیمانه
هویج۲ عدد
پیاز قرمز۱ عدد
سیب زمینی۲ عدد
خیارشور۱۰ عدد
سس مایونز۲ ق غذا خوری
سس ماست۱ ق غذا خوری
آب لیموترش۲ ق غذا خوری
شوید تازه یا خشک۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودرسیربه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد نخود فرنگی و سیب زمینی و شوید

مرحله اول: آماده سازی نخود فرنگی

ابتدا نخود فرنگی را باید بخارپز کنید می توانید از ۱ قوطی کنسرو آماده نخود فرنگی استفاده کنید و یا نخود فرنگی را بلانچ یا بخارپز کنید می توانید برای بخارپز کردن از دستگاه های برقی استفاده کنید و یا می توانید یک سبد داخل قابلمه قرار دهید و آب داخل قابلمه بریزید سبد نباید با آب داخل قابلمه ارتباط داشته باشد سپس نخود را داخل سبد ریخته و درب قابلمه قرار دهید و اجازه دهید نخود ها با بخار پخته شود.

مرحله دوم:  آماده سازی مواد سالاد

سیب زمینی ها را خوب بشورید و با مقدار آب بگذارید آبپز کنید و بعد از پخت پوستش را بکنید و بعد از خنک شدن معکبی ریز خرد کنید و بعد هویج ها را پوست بگیرید و رنده درشت بزنید و خیارشور را نیز بعد از شستن خرد کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

نخود فرنگی خنک شده را داخل یک کاسه ریخته و به آن هویج و خیارشور را اضافه کنید و هم بزنید سپس پیاز را پوست بگیرید و خیلی ریز خرد کنید و به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه سالاد نخود فرنگی

داخل یک کاسه سس مایونز و ماست را به همراه شوید و آبلیمو و ادویه ها بریزید و هم بزنید حالا سس تهیه شده را روی سالاد بریزید و هم بزنید و سالاد را برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم برود. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد نخود فرنگی

  1. می توانید از سبزیجات دیگر در تهیه این سالاد استفاده کنید.
  2. به دلخواه از کمی بیکن یا کالباس سرخ شده نیز می توانید استفاده کنید.
  3. می توانید سس این سالاد را مطابق رژیم خود تهیه کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه