طرز تهیه سالاد لوبیا قرمز رژیمی و سالم با سیب زمینی + سس مخصوص

دستور تهیه سالاد لوبیا قرمز

طرز تهیه سالاد لوبیا قرمز

 

سالاد لوبیا قرمز یکی از انواع سالاد ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و شما می توانید به راحتی در خانه آن را با سبزیجات دلخواه خود تهیه کنید. سالاد لوبیا قرمز به واسطه داشتن سبزیجات و بخصوص لوبیا قرمز بسیار مفید است. لوبیا قرمز برای کاهش سطح کلسترول و افراد مبتلا به دیابت گزینه بسیار خوبی می باشد، همچنین برای بهبود حافظه و کمک به تامین انرژی نیز مناسب می باشد. شما می توانید این سالاد را با انواع سبزیجات در خانه تهیه و سرو کنید. به همراه این سالاد خوشمزه یک سس مخصوص و رژیمی کم کالری را نیز یاد خواهید گرفت. این سالاد به واسطه داشتن مواد مختلف بسیار سیر کننده بوده و برای یک وعده غذایی کاملا مناسب است. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد لوبیا قرمز رژیمی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد لوبیا قرمز خوشمزه و رژیمی

  • لوبیا قرمز پخته شده ۲ پیمانه
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • ذرت مکزیکی ۱/۲ پیمانه
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • پیازچه ۳ ساقه
  • جعفری ساطوری شده ۳ ق غذا خوری
  • آبلیموترش ۲ ق غذا خوری
  • روغن زیتون ۳ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد لوبیا قرمز + سس

مرحله اول: آماده سازی لوبیا قرمز

لوبیا قرمز را ابتدا از چند ساعت قبل و یا بهتر است از شب قبل خیس کنید تا هم راحت تر پخته شود و هم نفخ آن گرفته شود. سپس به همراه کمی آب و نمک داخل قابلمه بریزید و بگذارید تا پخته و نرم شوند. سپس لوبیا پخته شده را آبکش کنید.

مرحله دوم: آماده سازی مواد

سیب زمینی را بشورید و به همراه کمی آب داخل قابلمه بریزید تا پخته شود. سپس روی آن آب سرد گرفته و پوست سیب زمینی را جدا کنید. سیب زمینی را بعد از خنک شدن به صورت مکعبی ریز خرد کنید. پیازچه و جعفری را بشورید و ریز خرد کنید. فلفل دلمه را نیز به خرد کنید، به دلخواه می توانید برای زیبایی بیشتر سالاد از فلفل دلمه های رنگی استفاده کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

داخل یک کاسه که می خواهید سالاد را داخل آن سرو کنید، لوبیا و سیب زمینی و ذرت و فلفل دلمه ها و سبزی خرد شده را بریزید و خوب باهم مواد را مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم: تهیه سس

برای تهیه سس داخل یک کاسه آبلیموترش تازه را بگیرید و به آن روغن زیتون و ادویه ها و نمک را اضافه کنید و هم بزنید و بعد روی سالاد بریزید و خوب مواد را زیر و رو کنید تا سس به خورد سالاد برود و روی سالاد را بپوشانید و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم برود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سالاد لوبیا قرمز خوشمزه و ساده و فوری

  1. می توانید از کنسرو ذرت مکزیکی استفاده کنید و یا خودتان در خانه ذرت را بخارپز کنید و در این سالاد استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید از نخود فرنگی نیز استفاده کنید.
  3. می توانید این سالاد را با حبوبات دیگر مانند نخود یا لوبیا چیتی نیز تهیه کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه سالاد لوبیا قرمز رژیمی و سالم با سیب زمینی + سس مخصوص
5 (100%) 1 votes