طرز تهیه استانبولی تن ماهی سریع و آسان با سیب زمینی و گوجه

طرز تهیه استانبولی ماهی

 

یکی از انواع استانبولی ها می باشد که قرار است از تن ماهی برای تهیه آن استفاده کنیم البته استانبولی همیشه یک غذای فوری به حساب می آید و برای وقت هایی که زمان زیادی برای تهیه غذا ندارید بسیار مناسب است و اگر می خواهید از ماهی برای تهیه استانبولی استفاده کنید بهتر است از یک قوطی کنسرو تن ماهی استفاده کنید تا زودتر پخته شود و یک غذای ساده و راحت داشته باشید می توانید استانبولی با ماهی را با تکه های ماهی مورد علاقه خود تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه استانبولی تن ماهی با سیب زمینی و گوجه به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

برنج۲ پیمانه
کنسرو تن ماهی۱ عدد
سیب زمینی۲ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
گوجه فرنگی۴ عدد
گشنیز خرد شده۳ ق غذا خوری
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، ادویه بندری، فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه استانبولی تن ماهی با سیب زمینی و گوجه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا برنج را با کمی نمک خیس کنید و کنار بگذارید سپس کنسرو تن ماهی را بجوشانید برای این کار داخل قابلمه ای آب ریخته و زمان بگیرید و برای ۲۰ دقیقه بگذارید تا تن بجوشد سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و سیر

حالا پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه و روغن تفت دهید تا پیازها طلایی و بوی خامی زردچوبه گرفته شود سپس سیرها را پوره کنید و اضافه کنید و تفت داده تا کمی بوی سیر بلند شود در ادامه گوجه فرنگی را پوره یا له کنید و به همراه پیاز و سیر تفت دهید تا آب گوجه کشیده شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی استانبولی تن ماهی

در ظرف دیگر سیب زمینی ها را پوست بگیرید و مکعبی ریز خرد کنید سپس داخل تابه کمی سرخ کنید و بعد کنسرو تن ماهی را باز کنید و روغن اضافی آن را بگیرید و به تابه پیاز و سیر اضافه کرده و تمام ادویه ها را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی زهم تن ماهی گرفته شود سپس گشنیز را نیز اضافه کنید و در انتها سیب زمینی ها را نیز افزوده و مواد را تفت دهید و بعد از یکدست شدن از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: پخت استانبولی تن ماهی

برنج را روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا بجوش بیاد سپس آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ مناسب قرار دهید سپس لایه به لایه برنج و مواد ماهی را بریزید و هم بزنید سپس استانبولی تن ماهی را برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید و در انتها روی آن کره یا روغن کرمانشاهی بریزید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت استانبولی تن ماهی

  1. این پلو را بنا به سلیقه و ذائقه خود تند و تیز تر درست کنید.
  2. می توانید برای رنگ بیشتر از یک ق غذا خوری رب نیز استفاده کنید.
  3. اگر دوست دارید از ماهی استفاده کنید ماهی را ابتدا مزه دار کنید سپس سرخ کنید و در انتها لا به لای برنج قرار دهید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه