طرز تهیه شوید پلو با ماهی قزل آلا خوشمزه و مجلسی با شوید خشک

دستور پخت شوید پلو با ماهی 

طرز تهیه شوید پلو با ماهی

 

شوید پلو با ماهی  یکی از انواع پلو ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید برای شام شب عید تهیه کنید. شوید پلو با ماهی را می توانید با شوید تازه یا خشک تهیه کنید ولی با شوید خشک عطر و طعم پلو بیشتر می شود. شما می توانید این پلو جذاب را با ساده ترین رسپی تهیه کنید. شما می توانید از ماهی قزل آلا یا شیر و یا هر نوع ماهی که دوست دارید می توانید استفاده کنید و ماهی را در کنار پلو سرو کنید و یا به صورت ریش ریش داخل پلو بریزید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شوید پلو با ماهی قزل آلا به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شوید پلو با ماهی قزل آلا یا شیر

  • برنج ۲ پیمانه
  • شوید خشک ۴ ق غذا خوری
  • ماهی قزل آلا ۴ تکه
  • آبلیموترش ۱ ق غذا خوری
  • کره به مقدار لازم
  • زعفران به مقدار لازم
  • آرد گندم به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر، پودر پیاز به مقدار لازم

طرز تهیه شوید پلو با ماهی

مرحله اول: مرینت کردن ماهی

ابتدا ماهی را به اندازه دلخواه خرد کنید. ماهی را داخل کاسه قرار دهید و به آن نمک بزنید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا بماند و مزه دار شود. سپس ماهی را شسته و با دستمال خشک کنید. تکه های ماهی را داخل یک کاسه قرار دهید و ادویه ها را به همراه کمی زعفران و آبلیموترش اضافه کنید و هم بزنید و برای ۱ ساعت بگذارید در یخچال استراحت کند.

مرحله دوم: آماده سازی شوید پلو

در ادامه برنج را از چند ساعت قبل خوب بشورید و با کمی نمک خیس کنید. شوید را می توانید به صورت تازه یا خشک شده استفاده کنید. برنج را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید. وقتی بجوش آمد و نرم شد شوید را اضافه کنید و هم بزنید. سپس پلو را آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ دلخواه قرار دهید و پلو را ریخته و برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید.

مرحله سوم: سرخ کردن ماهی

ماهی را از یخچال خارج کنید. داخل یک بشقاب آرد را بریزید و هر دو طرف ماهی را در آرد بزنید. داخل یک تابه روغن ریخته تا داغ شود، ماهی را داخل روغن داغ قرار دهید و بگذارید یک طرف آن طلایی شود و سپس برگردانید و طرف دیگر را نیز سرخ کنید.

مرحله چهارم: تهیه شوید پلو با ماهی قزل آلا

وقتی شوید پلو دم کشید روی آن کره و زعفران بریزید و داخل دیس بکشید. می توانید کمی گوجه فرنگی سرخ کنید و به دلخواه با ماهی سرخ شده سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شوید پلو با ماهی برای شب عید

  1. می توانید به دلخواه از سیب زمینی سرخ کرده نیز استفاده کنید.
  2. اگر دوست دارید شوید پلو شما عطر بیشتری داشته باشد یک بوته سیر را لای برنج قرار دهید.
  3. ماهی را زیاد در مواد مرینت نگه ندارید وگرنه له می شود.
  4. می توانید از هر نوع ماهی که دوست دارید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه