طرز تهیه سالاد مکزیکی خوشمزه و مجلسی اصل با نخود و لوبیا قرمز

طرز تهیه سالاد مکزیکی با کلم , دستور سالاد مکزیکی اصل , xvc jidi shghn l cd d

 

یکی از انواع سالادهای خوشمزه و پرطرفردار در جهان است که همانطور که از نامش مشخص است متعلق به کشور مکزیک می باشد. اگر طرفدار غذاهای تند هستید توصیه می کنیم این سالاد خوشمزه را از دست ندهید.

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سالاد مکزیکی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری سالاد مکزیکی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش تهیه سالاد مکزیکی با پورتال پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

پیاز۱ عدد
ذرت۱ فنجان
نخود۲۰۰ گرم
فلفل قرمز۱ عدد
لوبیا قرمز۲۰۰ گرم
گشنیز۱ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه قرمز۱ تکه کوچک
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
عسل یا شکر۱/۲ ق چای خوری
نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی

طرز تهیه سالاد مکزیکی

برای تهیه سالاد مکزیکی ابتدا نخود و لوبیا را به طور جداگانه در کاسه ای پر از آب می ریزیم و به مدت ۵ الی ۶ ساعت اجازه می دهیم تا حبوبات خیس بخورد و ۲ الی ۳ مرتبه آب کاسه ها را تعویض می کنیم تا نفخ حبوبات از بین برود.

می توانید این کار را در شب انجام دهید که تا صبح خوب خیس خورده باشند.سپس نخود ها را در صافی می ریزیم و آبکش می کنیم و در قابلمه ای می ریزیم و روی آن آب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به مدت ۱:۳۰ الی ۲ ساعت بپزد.

همچنین لوبیا را نیز در صافی می ریزیم و آبکش می کنیم و در قابلمه ای می ریزیم و روی آن آب می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا ۱ ساعت بعد کاملا پخته شود.تا پخت حبوبات زمان داریم تا باقی مواد سالاد را آماده کنیم.

گشنیز را می شوییم و خشک که شد خرد می کنیم و در بشقابی می ریزیم و پیاز را نیز پوست می گیریم و می شوییم و از وسط نصف می کنیم و نصف آن را کنار می گذاریم و نصف دیگر را روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم.

فلفل دلمه ای را نیز می شوییم و داخل آن را خالی می کنیم و نگینی خرد می کنیم.پیاز و فلفل دلمه ای خرد شده را در کاسه ای بزرگ می ریزیم.به قابلمه لوبیا و نخود سر می زنیم ۱ عدد از لوبیا و نخود را تست می کنیم اگر پخته بودند

شعله لوبیا را خاموش می کنیم و ذرت را به نخود اضافه می کنیم تا ۱۰ دقیقه با هم بپزند و ذرت ها نیز کاملا پخته شوند.سپس لوبیا را در صافی می ریزیم تا هم خنک شود و هم آب اضافه آن خارج شود و بعد به مواد در کاسه اضافه می کنیم.

در ادامه حدود ۱۰ دقیقه صبر می کنیم سپس نخود و ذرت پخته شده را نیز از روی حرارت بر می داریم و در صافی می ریزیم تا آب اضافه آن ها خارج شود و بعد به مواد سالاد می افزاییم و مواد را خوب مخلوط می کنیم

سپس نمک،عسل،فلفل و پودر فلفل و روغن زیتون روی مواد می ریزیم و خوب مواد سالاد را زیر و رو می کنیم تا طعم دار شوند و در ظرف مورد نظر سالاد را می کشیم و گشنیز را نیز روی مواد می ریزیم و سالاد مکزیکی را نوش جان کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه سالاد مکزیکی خوشمزه و مجلسی اصل با نخود و لوبیا قرمز
4.5 (90%) 8 votes
source : cookingclassy