طرز تهیه سالاد تن ماهی و لوبیا چیتی خیلی خوشمزه و فوری + سس

طرز تهیه سالاد تن ماهی و لوبیا چیتی

 

سالاد تن ماهی و لوبیا چیتی یکی از سالاد های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که با لوبیا چیتی تهیه می شود، البته شما می توانید از انواع لوبیا ها استفاده کنید ولی با لوبیا چیتی خوشمزه تر می شود. شما می توانید سالاد تن ماهی و لوبیا چیتی را به همراه سس مایونز سرو کنید و یا می توانید به صورت ساده و رژیمی میل کنید که این کاملا دلخواه است. شما می توانید این سالاد را به عنوان پیش غذا یا غذا کامل سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد تن ماهی و لوبیا چیتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد تن ماهی و لوبیا چیتی

تن ماهی۱ عدد
خیارشور۷ عدد
زیتون بدون هسته۱/۲ پیمانه
جعفری ۲ ق غذا خوری
پیازچه۴ ساقه
سس مایونزبه مقدار لازم
آبلیمو۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد تن ماهی و لوبیا چیتی خوشمزه و سریع

مرحله اول: آماده سازی لوبیا چیتی

ابتدا باید لوبیا چیتی را آماده کنید. برای این کار حتما باید لوبیا چیتی ۱۲ ساعت خیس بخورد تا پف کند و راحت تر پخته شود و علاوه بر آن نفخ لوبیا نیز گرفته شود و در این مدت چندین بار آب آن را عوض کنید تا نفخ لوبیا گرفته شود. سپس به همراه کمی آب بگذارید تا پخته شود و از پخت آبکش کنید.

مرحله دوم: آماده سازی تن ماهی

در این زمان که لوبیا در حال پخت است باید تن ماهی را برای ۲۰ دقیقه داخل آب قرار دهید و روی حرارت قرار داده تا بجوشد و میکروب های کشنده آن از بین برود. حتما این کار را انجام دهید. درب تن ماهی را باز کنید و روغن آن را دور بریزید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید باید خیارشور ها را بشورید و به اندازه دلخواه خرد کنید. زیتون را خرد یا حلقه ای اسلایس کنید، جعفری تازه و پیازچه را تمیز کنید و خرد کنید. داخل یک کاسه باید لوبیا و مواد خرد شده و تن ماهی را بریزید و خوب هم بزنید.

مرحله چهارم: افزودن سس

تهیه سس در این سالاد دلخواه است و می توانید حذف کنید و با ادویه ها و آب لیمو ترش فراوان سرو کنید و یا سس را با آب لیمو و ادویه ها مخلوط کنید و روی سالاد بریزید و هم بزنید و بعد به دلخواه برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم برود و بعد سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سالاد تن ماهی و لوبیا چیتی با سس مایونز

  1. می توانید از لوبیا قرمز یا سفید استفاده کنید و آن ها نیز باید خیس کنید.
  2. برای سهولت در کار لوبیا ها را داخل زودپز ریخته تا سریع تر پخته شوند.
  3. می توانید از کمی ساقه کرفس نیز استفاده کنید.
  4. به این سالاد زیاد نمک اضافه نکنید زیرا تن ماهی و سس مایونز حاوی نمک هستند و ممکن است شور شود.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه