طرز تهیه سالاد تن ماهی ساده، لذیذ و مجلسی با کاهو، کرفس و ذرت

طرز تهیه سالاد تن ماهی با کاهو

 

یکی از انواع سالادها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید برای یک شام سبک آن را تهیه کنید همچنین برای بیشتر مهمانی ها مناسب است و می توانید این سالاد را با چند قلم مواد به راحتی تهیه کنید و اما برای سس سالاد نیز می توانید از انواع سس ها استفاده کنید. اگر به غذاهای دریایی به خصوص تن ماهی علاقه دارید این سالاد را تهیه کنید شما می توانید از انواع تن ماهی ساده تا مزه دار استفاده کنید. اما حتما تن ماهی را قبل از مصرف بجوشانید و استفاده کنید. شما اگر در منزل بچه های بد غذا نسبت به ماهی و یا گوشت دریایی دارید می توانید با تهیه این سالاد آنها را تشویق به خوردن این سالاد کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد تن ماهی با کاهو، کرفس و ذرت ساده و مجلسی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تن ماهی۱ قوطی
نخود پخته۱ پیمانه
زیتون بی هسته۱/۲ پیمانه
گوجه گیلاسی۷ عدد
کرفس خرد شده۱ پیمانه
کاهو خرد شده۲ پیمانه
بی بی اسفناج۱ پیمانه
ذرت۱/۲ پیمانه
خیار۱ عدد

مواد لازم برای تهیه سس سالاد تن ماهی با کاهو

روغن زیتون۱/۴ پیمانه
آبلیمو یا آب نارنج۳ ق غذا خوری
سیر له شده۱ حبه
آویشن خشک۱ ق چای خوری
عسل۱/۲ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه ی سالاد تن ماهی با کاهو، کرفس و ذرت 

مرحله اول: آماده سازی تن ماهی

در ابتدا باید تن ماهی را بجوشانید برای این کار تن ماهی را به همراه کمی آب داخل قابلمه قرار دهید و به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید تا بجوشد سپس درب تن ماهی را باز کنید و روغن اضافی آن را دور بریزید و یا در آبکش ریخته تا روغن اضافی آن خارج شود و تن ماهی خنک شود.

مرحله دوم: آماده سازی مواد سالاد

در ادامه نخود را از قبل خیس کرده و بگذارید تا پخته شود سپس ذرت مکزیکی را نیز بخارپز کنید و زیتون ها را شسته و اسلایس کنید و بعد کاهو را نیز بشورید و به اندازه دلخواه برش بزنید و در ادامه گوجه فرنگی ها را شسته و از وسط به دو نیم کنید و بعد بی بی اسفناج ها را نیز بشورید و خرد کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه داخل کاسه مورد نظر که قرار است سالاد را در آن سرو کنید تن ماهی را به همراه کاهو و ذرت و اسفناج و زیتون و گوجه و کرفس خرد شده و نخود پخته شده و خیار اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست مخلوط شود.

مرحله چهارم: تهیه سالاد تن ماهی با کاهو

در ادامه برای تهیه سس داخل یک کاسه کوچک روغن زیتون را به همراه همه مواد گفته شده برای سس مخلوط کنید و هم بزنید تا سس یکدستی بدست بیاد سپس روی سالاد ریخته و هم بزنید و برای اینکه مزه ها به خورد هم بروند سالاد را برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه سالاد تن ماهی با کاهو ساده و مجلسی

  1. سس این سالاد کاملا سلیقه ای است می توانید از مایونز نیز استفاده کنید.
  2. در تهیه این سالاد می توانید ابتکار به خرج بدهید و از سبزیجات دلخواه در آن استفاده کنید.
  3. این سالاد را می توانید همان موقع سرو کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه سالاد تن ماهی ساده، لذیذ و مجلسی با کاهو، کرفس و ذرت
5 (100%) 1 votes