طرز تهیه ذرت مکزیکی با بلال تازه و قارچ ساده و خوشمزه بدون پنیر پیتزا در خانه

دستور پخت ذرت مکزیکی با بلال

طرز تهیه ذرت مکزیکی با بلال

 

ذرت مکزیکی با بلال یکی از روش های بسیار ساده برای تهیه ذرت مکزیکی می باشد که دیگر نیاز به کنسرو ذرت ندارید و خیلی راحت می توانید با چند بلال مکزیکی در خانه این میان وعده خوشمزه را تهیه کنید. در تهیه این غذا شما می توانید بنا به سلیقه و ذائقه خود از کالباس و قارچ استفاده کنید و اگر هر کدام را دوست ندارید حذف کنید و همچنین افزودن پنیر پیتزا نیز دلخواه است و شما می توانید حذف کنید و بدون پنیر سرو کنید و یا در انتها فقط کمی پنیر پارمزان روی آن بریزید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ذرت مکزیکی با بلال خانگی با قارچ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ذرت مکزیکی با بلال خیابانی

  • بلال تازه ۳ عدد
  • قارچ ۷ عدد
  • کره ۱ ق غذا خوری
  • سس مایونز ۲ الی ۳ ق غذا خوری
  • آبلیموترش ۱ الی ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، آویشن ۱ ق چای خوری

طرز تهیه ذرت مکزیکی با بلال تازه خیلی خوشمزه و راحت بدون پنیر پیتزا

مرحله اول: آماده سازی بلال

ابتدا باید بلال ها را پوست بگیرید و می توانید به دو روش برای دان کردن بلال استفاده کنید. روش اول: باید بلال را از وسط به دو نیم خرد کنید و با دست به راحتی دانه ها را جدا کنید و یا چنگال را زیر دانه ها انداخته و دان کنید. برای روش بعدی می توانید بلال را با کمک چاقو تیز به راحتی همانند عکس ها دان کنید.

مرحله دوم: بخارپز کردن

در ادامه باید ذرت را بخارپز کنید. شما می توانید از دستگاه بخارپز استفاده کنید و یا می توانید به کمک آبکش و قابلمه آن را بخارپز کنید. برای این کار داخل قابلمه کمی آب بریزید و بلال دان شده را داخل یک سبد با قطر قابلمه بریزید به طوری که نباید با آب زیر تداخل داشته باشد و بعد درب قابلمه را برای ۱ ساعت قرار دهید تا ذرت ها بخارپز شوند. دقت کنید در طول بخارپز شدن نباید آب وارد سبد یا همان صافی بلال شود.

ذرت مکزیکی با بلال

مرحله سوم: تفت دادن قارچ

در ادامه قارچ ها را بشورید و خشک کنید. سپس اسلایس های یک اندازه بزنید. داخل یک تابه کمی کره ریخته و قارچ ها را به همراه آبلیموترش خوب تفت دهید تا سیاه نشوند و آب اضافه قارچ ها کشیده شوند و یا می توانید قارچ را اسلایس کنید و نیم ساعت آخر به همراه ذرت بخارپز کنید.

مرحله چهارم: تهیه ذرت مکزیکی با بلال تازه

در ادامه باید ذرت بخارپز شده را به قارچ اضافه کنید و هم بزنید و ادویه ها و نمک را به همراه سس مایونز اضافه کنید و خوب هم بزنید و داخل کاسه کشیده و به همراه کمی پولبیبر یا پنیر پارمزان تزیین و گرم سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ذرت مکزیکی با بلال تازه خوشمزه و به روش خیابانی

  1. اضافه کردن پنیر پیتزا سلیقه ای است و می توانید در ابتدا با ذرت اضافه کنید و قارچ حذف کنید.
  2. برای داشتن ذرت مکزیکی خوش طعم ریختن آویشن و پودر سیر مهم است.
  3. اگر ذرت مکزیکی چسبنده و کشدار شد باید ۱ ق غذا خوری آب گرم اضافه کنید.
  4. می توانید از سس هزار جزیره استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه ذرت مکزیکی با بلال تازه و قارچ ساده و خوشمزه بدون پنیر پیتزا در خانه
3.5 (70%) 4 votes