طرز تهیه شوید پلو با سیب زمینی سریع و آسان با گوشت قلقلی

طرز تهیه شوید پلو با سیب زمینی

 

یکی از روش های تهیه شوید پلو می باشد که خیلی سریع و فوری آماده می شود شما می توانید برای تهیه شوید پلو از شوید خشک یا تازه استفاده کنید ولی شوید خشک شده عطر بیشتری دارد ولی اگر دوست دارید می توانید از شوید تازه ساطوری شده نیز استفاده کنید شما می توانید شوید پلو با سیب زمینی را با گوشت قلقلی تهیه کنید و یا می توانید در کنار مرغ سرخ شده میل کنید و یا حتی به صورت ساده و فقط با سیب زمینی و ترشی، این کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. شوید پلو با سیب زمینی بسیار سریع و فوری آماده می شود. امروز در پارسی دی شوید پلو با سیب زمینی و گوشت قلقلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

برنج۲ پیمانه
سیب زمینی۲ عدد
شوید خشک۳ ق غذا خوری
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۲ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه شوید پلو با سیب زمینی و گوشت قلقلی

مرحله اول: تهیه گوشت قلقلی

ابتدا یکی از پیازها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید سپس آب آن را گرفته و به همراه گوشت و کمی ادویه و نمک داخل یک کاسه بریزید و حسابی ورز دهید سپس از مواد به اندازه دلخواه بردارید و قلقلی کنید و برای نیم ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

مرحله دوم: سرخ کردن سیب زمینی

در ادامه سیب زمینی ها را پوست بگیرید و مکعبی خرد کنید سپس داخل یک تابه با کمی روغن سرخ کنید و کمی نمک در انتها به آن بزنید سپس از تابه خارج کنید و بعد پیاز باقی مانده را نیز پوست گرفته و نگینی ریز خرد کنید و داخل همان تابه با کمی زردچوبه تفت دهید.

مرحله سوم: آماده سازی مواد میانی شوید پلو با سیب زمینی

وقتی پیاز کمی سبک و طلایی شد سیب زمینی را نیز اضافه کنید و هم بزنید و کنار بگذارید. گوشت قلقلی را نیز از یخچال خارج کنید و داخل تابه با روغن سرخ کنید تا طلایی و پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه شوید پلو با سیب زمینی

حالا برنج را که از قبل با کمی نمک خیس کردید روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاد سپس آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ دلخواه قرار دهید و یک لایه برنج ریخته و مقداری شوید و مخلوط سیب زمینی و گوشت قلقلی بریزید همین طور لایه ها را تکرار کنید و شوید پلو با سیب زمینی را دم بگذارید در انتها روی آن کمی کره و یا روغن کرمانشاهی بریزید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت شوید پلو با سیب زمینی

  1. می توانید گوشت قلقلی ها را در انتها و موقع سرو روی پلو قرار دهید.
  2. می توانید از مرغ ریش شده و یا مرغ تکه ای در تهیه این شوید پلو با سیب زمینی استفاده کنید و یا به صورت ساده میل کنید.
  3. مقدار شوید بسته به ذائقه و سلیقه شما می تواند کمتر یا بیشتر باشد.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه