طرز تهیه چیز کیک با پنیر ماسکارپونه خیلی ساده و خوش طعم بدون فر

دستور تهیه چیز کیک با پنیر ماسکارپونه

طرز تهیه چیز کیک با پنیر ماسکارپونه

 

چیز کیک با پنیر ماسکارپونه یکی از روش های بسیار خوشمزه برای داشتن یک چیز کیک ساده یخچالی می باشد برای کسانی که طعم و مزه ساده چیز کیک را دوست دارند. این مواد گفته شده برای قالب کمربندی به قطر ۲۵ سانت مناسب است ولی اگر دوست دارید قطر چیز کیک شما بیشتر باشد می توانید مواد را داخل قالب بزرگتر بریزید و سرو کنید. چیز کیک با پنیر ماسکارپونه را می توانید برای مهمانی و مجالس سرو کنید ولی پیشنهاد می شود و حتما شب قبل این چیزکیک را تهیه کنید تا کراست بیسکویتی کاملا نرم شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه چیز کیک با پنیر ماسکارپونه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک با پنیر ماسکارپونه

  • بیسکویت پتی بور ۲ بسته
  • کره ۱۳۰ گرم
  • پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه ای کم نمک ۴۰۰ گرم
  • خامه صبحانه ۴۰۰ گرم
  • پودر قند ۴ ق غذا خوری
  • پودر ژله آلوئه ورا ۱ بسته
  • آب جوش ۲/۳ پیمانه

طرز تهیه چیز کیک با پنیر ماسکارپونه و با پایه بیسکویت بدون فر

مرحله اول: کراست بیسکویتی

ابتدا باید بیسکویت را پودر کنید، شما می توانید از بیسکویت پتی بور کاکائویی یا ساده استفاده کنید و آن را داخل غذاساز ریخته و پودر کنید تا له شود و یا می توانید داخل نایلون ریخته و با گوشتکوب دستی بکوبید تا له شود و بعد کره ذوب شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید و قالب کمربندی خود را آماده کنید و کف آن نایلون انداخته و مواد را داخل قالب بریزید و بعد با کف لیوان یا گوشتکوب دستی مواد را کمی فشرده بکوبید و برای ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا کراست بیسکویتی خودش را بگیرد.

مرحله دوم: بن ماری کردن ژله

در ادامه ژله آلوئه ورا را داخل کاسه ریخته و آب جوش را به آن اضافه کنید و هم بزنید. یک کتری را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید و بعد کاسه ژله را روی کتری قرار دهید و هم بزنید تا ذرات ژله حل شود و یا می توانید برای ۱ دقیقه در ماکروفر قرار دهید و بن ماری کنید و بگذارید تا خنک شود.

مرحله سوم: تهیه چیز کیک با پنیر ماسکارپونه و ژله

در ادامه باید پنیر ماسکارپونه و پودر قند و خامه صبحانه را داخل کاسه بریزید و با همزن برقی برای چند دقیقه هم بزنید تا مواد یکدست شود و بعد ژله خنک شده مرحله قبل را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود و بعد قالب چیز کیک را از یخچال خارج کنید و مواد پنیری را روی آن بریزید و مجدد قالب را برای ۵ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد به آرامی دور تا دور قالب را آزاد کنید و چیز کیک را داخل دیس قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه چیز کیک با پنیر ماسکارپونه و ژله بدون فر در یخچال

  1. می توانید از میوه های مختلف برای تزیین استفاده کنید.
  2. می توانید بجای ژله ساده از ژله میوه ی استفاده کنید.
  3. اگر قالب کمربندی ندارید می توانید مواد را داخل قالب پیرکس تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه