طرز تهیه مسقطی با نشاسته ذرت و طعم زعفرانی خیلی ساده و خوش طعم

مسقطی با نشاسته ذرت

 

مسقطی انواع مختلفی دارد و شما می توانید آن را در طعم ساده یا زعفرانی یا با انواع میوه ها تهیه کنید و از طعم بی نظیر این مسقطی لذت ببرید. در تهیه این مسقطی از نشاسته ذرت استفاده شده است که نسبت به نشاسته گل خیلی راحت تر می شود و شما می توانید این مسقطی خوشمزه را به صورت برشی سرو کنید و یا می توانید داخل کاسه بریزید و به صورت تک نفره با تزیین بادام و گل محمدی آماده کنید. اما برای این که این مسقطی حالت قالبی و مجلسی داشته باشد می توانید به دلخواه ۲ ق غذا خوری ژلاتین داخل مواد بریزید. امروز در پارسی دی طرز تهیه مسقطی با نشاسته ذرت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

نشاسته گل۱/۲ پیمانه
شکر۱ لیوان دسته دار فرانسوی
آب سرد۲ لیوان
پودر ژلاتین۲ ق غذا خوری به دلخواه
هل۱ ق چای خوری
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
گلاب۲ ق غذا خوری
کره۱ ق غذا خوری
خلال بادام و پستهبرای تزیین

طرز تهیه مسقطی با نشاسته ذرت

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید و بعد ژلاتین را با ۵ ق غذا خوری آب سرد مخلوط کنید و هم بزنید و کنار قرار دهید، افزودن ژلاتین دلخواه است و می توانید حذف کنید. در ادامه باید نشاسته ذرت را داخل یک ظرف بریزید و به آن آب سرد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط شود.

مرحله دوم: صاف کردن

برای اطمینان از این که نشاسته داخل آب حل شده است باید یک بار از صافی رد کنید تا گلوله های داخل آن باز شود و بعد شکر را اضافه کنید و هم بزنید و بعد روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا بوی خامی نشاسته از بین برود و شکر ذوب شود.

مرحله سوم: افزودن زعفران

در ادامه باید زعفران و کره و ژلاتین و پودر هل را اضافه کنید و هم بزنید تا حجم مواد یک سوم شود و کم کم غلیظ و یکدست شود در انتها وقتی خوب غلیظ شد باید گلاب را اضافه کنید و مجدد مواد را هم بزنید تا دوباره غلیظ شود، گلاب در مرحله آخر اضافه می شود که عطر و بو آن حذف شود.

مرحله چهارم: تهیه مسقطی با نشاسته ذرت

وقتی آب اضافه مسقطی تبخیر شد یعنی مسقطی زعفرانی حاضر شده است و بعد داخل یک ظرف پیرکس یک نایلون انداخته و روی مسقطی خلال بادام و پسته بپاشید و در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد برش بزنید و میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مسقطی با نشاسته ذرت

  1. شعله باید خیلی ملایم باشد تا بوی خامی مواد گرفته شود، اگر شعله را زیاد کنید مواد زود غلیظ شود بوی خامی مواد داخل آن باقی می ماند.
  2. زمانی که مسقطی آماده شود از دیواره قالب جدا می شود و کف قابلمه جمع می شود.
  3. برای نیم ساعت بهتر است داخل یخچال باشد و بعد سرو کنید.
  4. ژلاتین دلخواه است  و می توانید حذف کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه مسقطی با نشاسته ذرت و طعم زعفرانی خیلی ساده و خوش طعم
4.2 (84%) 5 votes