طرز تهیه کیک مخلوط ساده و شکلاتی با پف زیاد و طعم عالی + تصویری

طرز تهیه کیک مخلوط ساده و شکلاتی

 

کیک مخلوط ساده و شکلاتی یکی از روش های تهیه کیک می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و به صورت دو رنگ تهیه می شود و شما می توانید در انواع قالب ها این کیک را تهیه کنید. کیک مخلوط ساده و شکلاتی کیک خوشمزه ی است و مناسب پذیرایی است و شما می توانید این کیک را در قالب ساده یا گرد یا میان تهی می توانید بپزید. شما می توانید کیک ها را داخل فر یا بدون فر تهیه کنید. این کیک بافت بسیار لطیفی دارد و با ماست تهیه می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک مخلوط ساده و شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک مخلوط ساده و شکلاتی

آرد۲ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
بیکینگ پودر۱  ق غذا خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
شکر۳/۴ پیمانه تا ۱ پیمانه
ماست۱ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه
پودر کاکائو۳ ق غذا خوری
آرد اضافی۳ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک مخلوط ساده و شکلاتی خوشمزه با پف زیاد

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس مواد را به کمک پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید. ر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود و اگر می خواهید این کیک را بدون فر تهیه کنید شعله پخش کن را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه باید تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل را با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ شود، دقت کنید در طول هم زدن باید دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود. وقتی مخلوط تخم مرغ کرمی رنگ و کشدار شد باید ماست و روغن مایع را به ترتیب اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه هم بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه باید آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا آرد سبک شود، سپس باید مخلوط آرد را طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و با هر بار افزودن آرد مواد را با لیسک هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود. سپس مواد کیک را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. قالب مورد مورد را با روغن جامد چرب و بعد آردپاشی کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک مخلوط ساده و شکلاتی

حالا باید یکی از کاسه ها پودر کاکائو به یکی دیگر آرد اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا مواد مخلوط شود. ابتدا باید مایه وانیلی را کف قالب بریزید و با لیسک روی آن را صاف کنید و بعد مایع کاکائویی بریزید و قالب را در فر قرار دهید و برای ۵۰ الی ۶۰ دقیقه با دما ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود برای پخت در قابلمه باید مایه را داخل قابلمه بریزید و برای ۱ ساعت زمان دهید تا کیک پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه کیک مخلوط ساده و شکلاتی

  1. مایه کیک را زیاد هم نزنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید.
  2. برای پخت در فر برقی باید دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  3. می توانید مواد را به صورت دو رنگ داخل قالب بریزید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه