طرز تهیه کیک یخچالی دو رنگ فوری و مجلسی برای 10 نفر

دستور تهیه کیک یخچالی دو رنگ

طرز تهیه کیک یخچالی دو رنگ

 

کیک یخچالی دو رنگ یکی از انواع کیک ها می باشد که نیازی به فر ندارید و می توانید به راحتی در انواع قالب ها این کیک را تهیه کنید. کیک یخچالی دو رنگ به دلیل استفاده از دو رنگ از بیسکویت پتی بور ساده و کاکائویی به این اسم مشهور شده است. تهیه کیک های یخچالی بسیار ساده است و شما می توانید برای پذیرایی و مهمانی ها این کیک را تهیه کنید. شما به دلخواه می توانید موز در بین این کیک یخچالی قرار دهید. کیک های یخچالی هر چقدر بیشتر در یخچال بمانند خوشمزه تر می شود و لایه های بیسکویت نرم تر می شود. برای روی این کیک می توانید گاناش شکلاتی استفاده کنید و یا می توانید فقط پودر کاکائو الک کنید. امروز در پارسی دی  طرز تهیه کیک یخچالی دو رنگ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک یخچالی دو رنگ

  • شیر ۲ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • پودر کاکائو ۳ ق غذا خوری
  • آرد گندم ۴ ق غذا خوری
  • کره ۵۰ گرم
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری
  • بیسکویت پتی پور ۲ بسته (ساده و کاکائویی)

طرز تهیه کیک یخچالی دو رنگ ساده و مجلسی

مرحله اول: آماده سازی

آرد و شکر و پودر کاکائو را باهم مخلوط کنید و داخل یک شیرجوش یا قابلمه ریخته و ۱ لیون از شیر ر به آن اضافه کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود و در ادامه لیوان دوم را بتدریج اضافه کنید.

مرحله دوم: جوشاندن مواد

مواد را خوب بهم بزنید تا گلوله های آرد کاملا باز شود. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مداوم با همزن دستی مود را هم بزنید تا به غلظت برسد و مانند فرنی شود. وقتی به این مرحله رسید وانیل و کره را بهش اضافه کنید و قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: چیدن لایه های کیک یخچالی دو رنگ

قالب دلخواه خود را انتخاب کنید و کف ظرف را سلفون بکشید و حالا یک لایه بیسکویت ساده و کمی از کرم تهیه شده ریخته و دوباره بیسکویت کاکائو و کمی کرم همین طور ادامه دهید تا ظرف پر و مواد تمام شوند.

مرحله چهارم: تهیه کیک یخچالی دو رنگ

در ادامه روی دسر را سلفون کشیده و برای ۱۲ ساعت یا یک شبانه روز در یخچال قرار دهید تا لایه های کیک نرم و مزه ها به خورد هم برود. کیک را با کمک سلفون از قالب خارج کنید و داخل دیس سرو قرار دهید و روی آن می توانید به دلخواه کمی گاناش شکلاتی بریزید و یا با پودر کاکائو الک شده تزیین و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک یخچالی دو رنگ برای مهمانی با بیسکویت پتی بور

  1. می توانید برای گاناش از ۱۰۰ گرم شکلات تخته و ۵۰ گرم خامه استفاده کنید.
  2. می توانید مواد را در قالب کمربندی تهیه کنید.
  3. می توانید بین لایه از موز یا توت فرنگی خرد شده استفاده کنید.
  4. این کیک هر چقدر زمان بیشتری در یخچال بماند خوشمزه تر می شود.

همچنین ببینید 

از
7
دیدگاه