طرز تهیه چیز کیک طالبی بدون فر بسیار خوشمزه و راحت با پنیر ماسکارپونه

دستور تهیه چیز کیک طالبی

طرز تهیه چیز کیک طالبی

 

چیز کیک طالبی یکی از انواع چیز کیک ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و نیازی به فر ندارد. این چیز کیک فوق العاده تابستانی می باشد و با میوه خوشمزه طالبی تهیه می شود. شما می توانید این چیز کیک طالبی را می توانید با بیسکویت پتی بور یا ساقه طلایی تهیه می شود. چیز کیک ها یکی از انواع کیک ها می باشند که در یخچال تهیه می شوند و نیازی به پخت ندارد. بهتر است برای تهیه چیز کیک ها از قالب کمربندی استفاده کنید. برای تهیه این چیز کیک به طالبی نیاز دارید که می توانید از طالبی یا ملون استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه چیز کیک طالبی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک طالبی

  • بیسکویت پتی بور ۱.۵ بسته
  • کره ۱۱۰ گرم
  • خامه قنادی ۵۰۰ گرم
  • پنیر ماسکارپونه ۲۰۰ گرم
  • پودر قند ۴ ق غذا خوری
  • شیر ۱ پیمانه
  • پودر زلاتین ۴ ق غذا خوری
  • پوره طالبی ۲ پیمانه
  • آب سرد ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه چیز کیک طالبی

مرحله اول : تهیه کراست چیز کیک

ابتدا باید کراست بیسکویتی را تهیه کنید برای این کار باید بیسکویت را داخل غذاساز یا یک نایلون ضخیم ریخته و بکوبید تا پودر و له شود. کره را داخل شیرجوش ریخته و ذوب کنید. سپس کره را به بیسکویت اضافه کنید و خوب هم بزنید. قالب کمربندی یا ساده را نایلون انداخته و مواد را داخل قالب ریخته و با پشت لیوان یا گوشتکوب خوب فشار دهید تا فشرده شود و برای ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

مرحله دوم : تهیه لایه پنیری

برای تهیه مایه کرمی باید خامه قنادی را از فریزر خارج کنید و بگذارید تا یخ آن کمی آب شود، سپس بزنید تا فرم بگیرد. در ظرفی جدا گانه پنیر را با پودر قند بزنید تا مخلوط شود و به خامه فرم گرفته اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. سپس ژلاتین را روی آب سرد بریزید تا اسفنجی شود و بعد بن ماری کنید تا ذرات ژلاتین ذوب شود.

مرحله سوم: افزودن ژلاتین

حالا ژلاتین خنک شده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود در ادامه شیر را به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید. حالا مواد را به دو قسمت تقسیم کنید و قسمت ساده یا سفید را روی کراست بیسکویتی بریزید و در یخچال قرار دهید تا خودش را کمی بگیرید.

مرحله چهارم: تهیه چیز کیک طالبی

در ادامه طالبی را داخل مخلوط کن ریخته و پوره کنید و به قسمت سفید دیگر که جدا کردید بریزید و هم بزنید تا مخلوط شود. بعد از گرفتن لایه سفید رنگ از بخچال خارج کنید و قسمت طالبی را بریزید و برای ۵ الی ۶ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. نیم ساعت مانده به سرو از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شود و بعد برش بزنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه چیز کیک طالبی با پنیر و پوره طالبی

  1. برای خارج کردن از قالب دور تا دور قالب را آزاد کنید و بعد کمر قالب را باز کنید.
  2. می توانید از ژله طالبی نیز استفاده کنید.
  3. می توانید از خامه صبحانه بجای خامه قنادی استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه