طرز تهیه دیپ زیتون با پنیر ماسکارپونه شیک و ساده و خوشمزه برای مهمانی

دستور تهیه دیپ زیتون

طرز تهیه دیپ زیتون

 

دیپ زیتون یکی پیش غذا های بسیار خوشمزه و راحت است که شما می توانید برای مهمانی های خود این دیپ را تهیه کنید و به همراه نان تست سوحاری شده یا بیسکویت برای تولد ها در کنار های غذا های دیگر سرو کنید. دیپ زیتون با پنیر ماسکارپونه تهیه می شود که بافت بسیار خوبی دارد و شما می توانید چند عدد نان تست را برش بزنید و روی آن دیپ بزنید و سرو کنید و یا می توانید نان سوخاری را داخل دیپ بزنید و میل کنید. شاید در رستوران های و مهمانی ها نام دیپ را شنیده باشیدو بهتر است یک بار این طعم و مزه خوب را تست کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دیپ زیتون با پنیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دیپ زیتون با پنیر

  • نان باگت ۲ عدد
  • کره ۱ ق غذا خوری
  • گشنیز و جعفری ۱ ق غذا خوری
  • پنیر ماسکارپونه ۲۰۰ گرم
  • زیتون بدون هسته ۱۵۰ الی ۲۰۰ گرم
  • گردو ۱۰۰ گرم
  • پیازچه ۱۰۰ گرم خرد شده
  • رنده پوست لیمو ۱ ق مربا خوری رنده شده
  • فلفل شیرین ۱ عدد یا کمی فلفل سیاه آسیاب شده

طرز تهیه دیپ زیتون خوشمزه و شیک برای مهمانی

مرحله اول: آماده سازی

طرز تهیه دیپ بادمجان کبابی

مرحله اول: کباب کردن بادمجان

ابتدا باید نان باگت را به صورت مورب برش بزنید. گشنیز و جعفری را نیز بشورید و تمیز کنید و بعد از خشک شدن ساطوری خرد کنید. زیتون را هسته گیری کنید، می توانید از هسته گیر یا یک نی خارج کنید. کره را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما و نرم شود.

مرحله دوم: تست کردن باگت

در ادامه کره نرم شده را داخل یک کاسه بریزید و گشنیز و جعفری را اضافه کنید و هم بزنید. بعد این مخلوط تهیه شده را روی نان باگت بزنید و داخل سینی فر قرار دهید و برای ۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا برشته شود.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

زیتون بدون هسته را خرد کنید. پیازچه را نیز بشورید و ساطوری خرد کنید. داخل یک کاسه پنیر را به همراه آسیاب شده و زیتون و پیازچه و زست لیمو ( رنده پوست لیموترش قسمت زرد رنگ را باید رنده کنید و قسمت سفید رنگ را نباید رنده کنید وگرنه باعث تلخی می شود).

مرحله چهارم: تهیه دیپ زیتون

مواد را خوب هم بزنید تا باهم خوب مخلوط شود در انتها فلفل شیرین را بشورید وخرد کنید و یا رنده کنید و به مواد اضافه کنید و هم بزنید. نان های برشته را از فر خارج کنید و از دیپ را روی آن قرار دهید و روی سینی سرو قرار دهید و به دلخواه با زیتون نزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دیپ زیتون شیک و خوشمزه و ساده برای مهمانی

  1. می توانید مواد را داخل بلندر بریزید و میکس کنید تا پوره شود.
  2. می توانید بجای فلفل شیرین از کمی فلفل قرمز استفاده کنید.
  3. می توانید کمی از ماست چکیده نیز برای مخلوط کردن مواد استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه