طرز تهیه چیز کیک لیمویی یخچالی بدون فر خوش طعم و ساده

طرز تهیه چیز کیک لیمویی

 

یکی از انواع چیزکیک ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می تواند برای پذیرایی گزینه بسیار خوبی باشد تا فصل لیموی تازه هست این دسر خوشمزه یا کیک خوشمزه را تهیه کنید همچنین می توانید برای شب یلدا نیز این چیز کیک لیمویی را تهیه کنید. همان طور که می دانید چیزکیک ها به دو روش بدون فر و با فر تهیه می شوند که ما قصد داریم مدل بدون فر را به شما آموزش دهیم تا بتوانید به راحتی در منزل این چیز کیک لیمویی را تهیه کنید اما چیز کیک ها برای اولین بار در یونان در شرق دریا اژه به نام ساموس پیدا شده است زیرا باستان شناسان در این جریزه قالب پنیری پیدا کردند که مربوط به دو هزار سال قبل از میلاد مسیح می باشد و شواهدی نشان داده می شود که در یونان برای انرژی گرفتن در مسابقات به آنها چیز کیک می دادند همچنین به عنوان کیک عروسی نیز در مراسم ها تهیه می شده است. امروز در پارسی دی طرز تهیه چیز کیک لیمویی یخچالی بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

بیسکویت پتی پور۲۰۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
پنیر خامه۲۰۰ گرم
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
شکر۱۰۰ گرم
لیموترش۲ عدد
آب سرد۴ ق غذا خوری
پوست لیموترش۱ عدد
ژلاتین۱ ق غذا خوری
پودر ژله لیمو۱ بسته

طرز تهیه چیز کیک لیمویی یخچالی 

مرحله اول: تهیه کراست بیسکویتی

ابتدا بیسکویت را به کمک غذاساز پودر کنید و یا داخل نایلون ریخته و با گوشتکوب روی آن را بکوبید تا حسابی پودر شود سپس داخل کاسه ریخته و به آن کره ذوب شده را اضافه کند و هم بزنید تا یکدست شود و با دست کمی فشار دهید اگر خیلی منسجم نبود کمی بیشتر کره بریزید سپس قالب مورد نظر را که می توانید از قالب تارت یا کمربندی استفاده کنید آماده کنید و کمی چرب کنید سپس بیسکویت پودر شده را داخل آن بریزید و خوب فشرده کنید و اگر از قالب تارت استفاده می کنید لبه نیز بدهید سپس به مدت نیم ساعت قالب را در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله دوم: تهیه کراست پنیری

در ادامه ژلاتین را را با آب سرد مخلوط کنید و صبر کنید تا اسفنجی شود سپس بن ماری کنید و روی حرارت کتری قرار دهید تا ذرات ژلاتین ذوب شود سپس کنار گذاشته تا خنک شود. پنیر خامه ای را به همراه شکر خوب با همزن برقی بزنید تا یکدست شود سپس خامه صبحانه را به همراه آب ۲ عدد لیموترش و رنده پوست ۱ عدد لیموترش اضافه کنید و هم بزنید حالا دو قاشق از مواد پنیری را داخل ژلاتین بریزید و هم بزنید حالا لایه پنیری را روی کراست بیسکویتی بریزید و برای ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله سوم: تهیه چیز کیک لیمویی

در ادامه ژله لیمو را به همراه ۱.۵ لیوان آب جوش حل کنید و بن ماری کنید سپس صبر کنید تا کاملا خنک شود سپس بعد از ۳ ساعت روی کراست پنیری بریزید و مجدد چیز کیک را داخل یخچال قرار دهید تا ژله خودش را بگیرد سپس یک ربع قبل از سرو از یخچال خارج کنید و بعد به آرامی از قالب خارج کرده و با برش های لیمو تزئین کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه چیز کیک لیمویی بدون فر

  1. می توانید به جای خامه از خامه صبحانه استفاده کنید ولی باید مقدار شکر را کمتر بریزید.
  2. در رنده کردن پوست لیموترش دقت کنید نباید قسمت سفید رنگ را رنده کنید وگرنه چیز کیک لیمویی تلخ می شود.
  3. می توانید ژله لیمو را داخل ظرف جدا بریزید و بعد از گرفتن آن برش بزنید و روی چیز کیک لیمویی قرار دهید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه