طرز تهیه کیک موزاییکی یخچالی خوشمزه و راحت با پتی بور و شکلات

دستور پخت کیک موزاییکی

طرز تهیه کیک موزاییکی

 

کیک موزاییکی یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید به راحتی این کیک خوشمزه را در خانه تهیه کنید. برای تهیه این کیک نیازی به فر ندارید و شما می توانید با بیسکویت پتی بور به سادگی و بدون داشتن قالب آن را تهیه کنید. شما می توانید این کیک خوشمزه را با مغزیجات مختلف تهیه کنید و برای تزیین از شکلات یا گاناش استفاده کنید. شما می توانید این کیک خوشمزه را برای مهمانی یا تولد ها تهیه کنید. این کیک به دلیل داشتن بیسکویت و مغزیجات مختلف به شکل موزاییک می باشد و به خاطر همین به این مشهور شده است. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک موزاییکی بدون فر در یخچال را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک موزاییکی یخچالی

  • پودر کاکائو ۲ ق غذا خوری
  • شکر ۳ ق غذا خوری
  • کره ۷۵ گرم
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • بیسکویت پتی بور ۲ بسته
  • شکلات تخته ای برای تزیین به مقدار لازم
  • مغزیجات به دلخواه

طرز تهیه کیک موزاییکی بدون فر با بیسکویت پتی بور

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

برای تهیه این کیک سه سوته باید کره و شکر و کره و شیر و پودر کاکائو را داخل یک کاسه بریزید و خوب هم بزنید تا شکر و کره ذوب شوند. این ماده تهیه شده را کنار قرار دهید تا کمی خنک شود.

مرحله دوم: افزودن بیسکویت پتی بور

در ادامه بیسکویت پتی بور را خرد کنید و داخل یک کاسه بریزید، نیازی نیست خیلی بیسکویت را ریز کنید، می توانید در این مرحله کمی مغزیجات اضافه کنید و هم بزنید. حالا بیسکویت را داخل مواد تهیه شده در مرحله قبل اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: رول کردن مواد

یک کیسه فریزر روی سطح باز کنید و مخلوط تهیه شده را روی پلاستیک بریزید و با دست آن را رول کنید و به آن شکل دهید. حالا رول تهیه شده را برای ۱ ساعت در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد. می توانید در انواع قالب ها نیز این مواد را بریزید.

مرحله چهارم: تهیه کیک موزاییکی سه سوته

بعد از ۱ ساعت کیک را از یحچال خارج کنید و نایلون را خارج کنید. شکلات تخته ای را خرد کنید و روی حرارت کتری قرار دهید تا بن ماری شود. سپس کیک را برش بزنید و هر برش را داخل شکلات تخته ی بزنید و ترافل بریزید و سرو کنید. به همین راحتی کیک موزاییکی آماده سرو می باشد. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک موزاییکی بدون فر با شکلات

  1. می توانید از گردو یا فندق نیز استفاده کنید.
  2. می توانید برای روی کیک از گاناش شکلاتی که از ترکیب از شکلات و خامه استفاده کنید.
  3. می توانید از بیسکویت پتی بور ساده یا کاکائویی استفاده کنید و یا فقط از بیسکویت ساده برای تهیه این کیک استفاده کنید که این کاملا سلیقه ی می باشد.
  4. این کیک هرچقدر بیشتر در یخچال باشد خوشمزه تر می شود.
  5. می توانید برای تزیین شکلات تخته ی ذوب شده را داخل قیف بریزید و به صورت خطی روی آن بریزید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه