طرز تهیه چیز کیک انبه یخچالی ساده و خوشمزه با خامه و بیسکویت

طرز تهیه چیز کیک انبه

 

یکی از انواع چیز کیک ها می باشد که بسیار خوشمزه است و برای دوست دارن انبه فوق العاده می باشد زیرا طعم و مزه خوبی دارد و دسر بسیار خوبی در تابستان همزمان با رسیدن انبه تازه می باشد که می توانید برای مهمانی و دورهمی تهیه کنید. این چیز کیک نیازی به فر و یا همزن نیز ندارد و با کمترین امکانات می توانید تهیه کنید ولی برای تمیز شدن کار باید از قالب کمربندی استفاده کنید مهم ترین نکته در تهیه چیز کیک یخچالی این است همه مواد باید هم دمای محیط باشند. انبه یکی از میوه های گرمسیری می باشد که فوق العاده است و خواص ضد پیری دارد. امروز در پارسی دی چیز کیک انبه یخچالی با خامه و بیسکویت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

بیسکویت پتی پور۲ بسته
کره۱۵۰ گرم
پنیر خامه ای۳۰۰ گرم
خامه صبحانه۳۰۰ گرم
شکر۶ ق غذا خوری
پودر ژلاتین۲ ق غذا خوری
آب سرد۱/۲ پیمانه
وانیلنوک ق چای خوری
انبه۱ عدد
شیر یا آب انبه۱/۲ پیمانه

طرز تهیه چیز کیک انبه یخچالی با خامه و بیسکویت

مرحله اول: تهیه کراست

ابتدا باید کراست لایه اول را تهیه کنیم برای این کار بیسکویت ها را داخل غذاساز ریخته و پودر کنید و یا می توانید داخل نایلون ریخته و با گوشتکوب بکوبید تا پودر شود سپس داخل کاسه ریخته و کره ذوب شده را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید قالب مورد نظر را آماده و کمی کف قالب را چرب کنید سپس بیسکویت را داخل قالب ریخته و خوب مسنجم کنید و برای نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا منسجم شود.

مرحله دوم: لایه پنیری

ابتدا باید انبه را پوست بگیرید و برش بزنید سپس به همراه آب انبه یا شیر داخل مخلوط کن یا گوشتکوب برقی بزنید تا پوره شود. ژلاتین را روی آب ریخته تا اسفنجی شود. داخل قابلمه پنیر خامه ای بریزید و بعد خامه صبحانه را همراه شکر اضافه کنید و کمی هم بزنید در ادامه ژلاتین و پوره انبه و وانیل را نیز اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ژلاتین به خوبی حل شود.

مرحله سوم: افزودن لایه دوم و سوم

حالا کراست پنیری ما آماده شده از روی حرارت بردارید و قالب مورد نظر را از یخچال خارج کنید و روی کراست بیسکویتی بریزید و سپس برای چند ساعت داخل یخچال قرار دهید بعد از اینکه خودش را گرفت از یخچال خارح و کمی پوره انبه را روی آن بریزید.

مرحله چهارم: تهیه چیز کیک انبه

می توانید پوره انبه را به صورت دایره ای روی دسر بریزید و با خلال دندان طرح بزنید و یا به صورت ساده روی چیز کیک پخش کنید سپس قالب را برای ۳ ساعت دیگر داخل یخچال بگذارید و بعد قالب کمربندی را باز کنید و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه که چیز کیک در دمای محیط بود برش بزنید تا لایه هم دما شوند. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه چیز کیک انبه

  1. می توانید از خامه قنادی استفاده کنید در این صورت شکر را حذف کنید.
  2. بنا به ذائقه خود میزان شکر را می توانید کم و زیاد کنید.
  3. می توانید از ژله انبه نیز برای رویه این چیز کیک استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه چیز کیک انبه یخچالی ساده و خوشمزه با خامه و بیسکویت
4 (80%) 4 votes