طرز تهیه چیز کیک ژاپنی اصل (بهترین رسپی) پنبه ای و نرم در فر و قابلمه

دستور پخت چیز کیک ژاپنی

طرز تهیه چیز کیک ژاپنی

 

چیز کیک ژاپنی یکی از انواع چیز کیک ها می باشد که برای کشور ژاپن می باشد. این رسپی دقیقه ترین و بهترین رسپی چیز کیک می باشد که کاملا تست شده است و بافت فوق العاده ای دارد. شما می توانید چیز کیک ژاپنی را به راحتی در خانه تهیه کنید. این چیز کیک کمی با دیگر چیز کیک ها متفاوت و با ژله یا ژلاتین تهیه نمی شود. این چیز کیک با فر تهیه می شود و بهتر است همه مواد گفته شده را اندازه گیری کنید تا به نتیجه عالی برسید، شما می توانید این چیز کیک را برای مهمانی و تولد ها گزینه خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه چیز کیک ژاپنی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک ژاپنی

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • آبلیمو ۸ گرم
  • آرد ۴۰ گرم
  • شیر ۵۰ گرم
  • شکر ۶۰ گرم
  • کره ۲۵ گرم
  • پنیر ماسکارپونه ۱۵۰ گرم

طرز تهیه چیز کیک ژاپنی اصل با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند، سپس به کمک ترازو همه مواد را اندازه گیری کنید. زرده و سفید تخم مرغ را جدا کنید، فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود، برای پخت بدون فر باید یک قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه پنیر را به همراه شیر و کره را داخل یک کاسه بریزید و روی یک قابلمه پر آب قرار دهید و هم بزنید تا بن ماری شود، دقت کنید نباید ته کاسه نباید به آب جوش برخورد داشته باشد، مواد را هم بزنید تا کره ذوب شود. کاسه را از روی حرارت بردارید و زرده تخم مرغ را جدا کنید و به مواد اضافه کنید و سریع هم بزنید تا زرده ها پخته نشود.

مرحله سوم: تهیه مایه چیز کیک

در ادامه آرد را روی مواد الک کنید و با لیسک یا همزن دستی هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود. مواد را از صافی رد کنید تا اگر زرده پخته شده باشد داخل صافی بماند. در ادامه سفیدهع را با همزن برقی بزنید تا کف کند سپس آبلیمو و شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد فرم بگیرد. سفیده را طی سه مرحله به مواد زرده اضافه کنید، نباید مواد را زیاد هم بزنید تا پف مواد گرفته نشود.

مرحله چهارم: پخت چیزکیک ژاپنی

کف و دیواره قالب را کاغذ روغنی قرار دهید و مایه کیک را داخل آن بریزید و با کمک یک سیخ چوبی به صورت دورانی داخل مایه کیک بزنید تا هوا گیری شود. برای داخل قابلمه نیز همین کار را انجام دهید. حالا قالب را داخل یک قالب بزرگتر قرار دهید و تا نیمه قالب آب جوش بریزید و برای ۲۰ دقیقه با دمای ۱۶۰ بگذارید تا کیک پخته شود و بعد دما را به ۱۱۰ درجه کاهش دهیدو ۱ ساعت بگذارید تا پخته شود و در انتها فر را خاموش کنید و برای ۳۰ دقیقه با درب نیمه باز بگذارید تا چیز کیک خنک شود و بعد از قالب خارج کنید. برای پخت بدون فر نیز باید به همین روش عمل کنید و قابلمه را داخل یک قالب بزرگتر قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه چیز کیک ژاپنی خوشمزه در فر و قابلمه

  1. قالب کیک باید ۱۵ سانت باشد.
  2. بهتر است فن فر روشن باشد.
  3. آرد سفید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه