طرز تهیه چیز کیک پرتقالی خوشمزه و مجلسی بدون فر با بیسکویت پتی پور

طرز تهیه چیز کیک پرتقالی

 

یکی از انواع چیز کیک ها می باشد که با یک لایه پرتقالی تهیه می شود. این چیز‌ کیک بسیار راحت است و بدون فر تهیه می شود و شما می توانید به صورت یخچالی این چیز کیک پرتقالی را تهیه کنید. چیز کیک ها از سه لایه تشکیل می شوند که باید طی سه مرحله این چیز کیک جذاب را تهیه کنید. شما می توانید این چیز کیک را در قالب کمربندی تهیه کنید تا کار بسیار راحتی برای خارج کردن دسر از قالب داشته باشید. چیز کیک پرتقالی یک ایده فوق العاده برای مهمانی ها می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه چیز کیک پرتقالی بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

بیسکویت۲ بسته
کره۱۰۰ گرم
پنیر خامه ای۲۰۰ گرم
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
ژلاتین۱ ق غذا خوری
آب سرد۴ ق غذا خوری
پودر قند۴ ق غذا خوری
ژله پرتقال۱ بسته
پرتقال۱ عدد
آب جوش۱.۵ پیمانه

طرز تهیه چیز کیک پرتقالی یخچالی

مرحله اول: کراست بیسکویت

ابتدا بیسکویت ساقه طلایی یا پتی پور را باید پودر کنید. شما می توانیدآن را داخل غذاساز ریخته و یا داخل یک نایلون ضخیم با گوشتکوب دستی بکوبید تا پودر شود. کره را ذوب کنید و با بیسکویت پودر شده مخلوط کنید. کف قالب کمربندی را نایلون انداخته و مخلوط تهیه شده را داخل قالب بریزید و با گوشتکوب یا کف لیوان خوب فشرده کنید. حالا قالب را برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله دوم: تهیه لایه پنیری

در ادامه ژلاتین را روی آب سرد ریخته و بگذارید تا اسفنجی شود. سپس ژلاتین را روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید تا بن ماری شود. خامه و پنیر و پودر قند را داخل کاسه ریخته و با همزن برقی بزنید تا یکدست شود و بعد ژلاتین خنک شده را نیز اضافه کنید و در حد مخلوط شدن مواد را هم بزنید. حالا قالب را از یخچال بیرون بیاورید و لایه پنیری را اضافه کنید و برای ۱ ساعت دیگر در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

مرحله سوم: افزودن ژله پرتقال

در ادامه پرتقال را اسلایس کنید. ژله را با آب جوش مخلوط کنید و هم بزنید تا کمی ژله حل شود. سپس در ادامه روی بخار آب و یا برای ۱ دقیقه در مایکروفر قرار دهید تا بن ماری شود.

مرحله چهارم: تهیه چیز کیک پرتقالی

در ادامه قالب را از یخچال خارج کنید و نصف ژله خنک شده را اضافه کنید و زمانی که نیم بند شد یعنی حالتی شبیه به سفیده تخم مرغ پیدا کرد اسلایس های پرتقال را قرار دهید و مابقی ژله پرتقال را اضافه کنید و برای ۶ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس کمر قالب را باز کنید و با کمک کاردک روی دیس قرار دهید و سرو‌ کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه چیز کیک پرتقالی ساده و بدون فر

  1. می توانید به دلخواه از خامه قنادی بجای خامه صبحانه نیز استفاده کنید ولی باید پودر قند را کمتر بریزید و یا حذف کنید.
  2. برای تهیه چیز کیک باید از پنیر خامه ای کم نمک یا ماسکارپونه استفاده کنید.
  3. می توانید چیز‌ پرتقالی  را داخل قالب های تک نفره نیز سرو کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه