طرز تهیه حلوا بیسکویت پتی پور ساده و آسان با طعمی فوق العاده خوشمزه

دستور پخت طرز تهیه حلوا بیسکویت

طرز تهیه حلوا بیسکویت

 

حلوا بیسکویت یکی از حلوا های بسیار خوشمزه می باشدکه با پودر بیسکویت پتی پور یا ساقه طلایی تهیه می شود و برای یک میان وعده خوشمزه آن را تهیه کنید. حلوا ها از دسر های سنتی ما ایرانی ها می باشد که در گذشته به عنوان شیرینی سنتی استفاده می شده است ولی امروزه بیشتر در مناسبت های مذهبی و یا ایام ماه مبارک رمضان یا ماه محرم و صفر تهیه می شود. شما می توانید برای تنوع در تهیه حلواها این مدل را تهیه کنید. اما در ایران انواع و اقسام حلوا های مختلفی وجود دارد که در شهر های مختلف نیز متفاوت است. حلوا ها با مواد در دسترس و ساده ای تهیه می شوند و به همین دلیل بسیار راحت و سالم هستند. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا بیسکویت پتی پور را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه حلوا بیسکویت پتی پور

  • بیسکویت پتی پور ۱ پیمانه
  • کره ۲۵ گرم
  • روغن مایع ۱/۳ پیمانه
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • شیر ۱ پیمانه
  • زعفران دم کرده ۲ ق غذا خوری
  • هل ۱ ق چای خوری
  • گلاب ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه حلوا بیسکویت پتی پور

مرحله اول: تهیه شربت

برای تهیه این حلوا باید شربت را تهیه کنید. داخل یک قابلمه مقداری شیر را به همراه شکر و گلاب و هل زعفران را بریزید و کمی هم بزنید تا شکر حل شود. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا شربت کم کم بجوشد و فقط باید شکر آب شود و نیازی نیست شربت به قوام برسد. بیش از حد غلیظ شدن شربت باعث خشک شدن حلوا می شود.

مرحله دوم: آماده سازی بیسکویت

بیسکویت پتی پور را داخل آسیاب یا غذاساز بریزید و پودر کنید و اگر هیچ کدام را ندارید باید داخل یک نایلون ضخیم بریزید و با گوشتکوب بزنید تا پودر شود و بعد از الک رد کنید. داخل یک تابه بدون افزودن روغن داخل تابه مداوم هم بزنید و برای ۱۰ دقیقه تفت دهید تا همانند آرد بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله سوم: افزودن روغن

در ادامه بعد از گذشت حدود ۱۰ دقیقه کره و روغن مایع را اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا کره ذوب و به خورد بیسکویت برود و کمی بیسکویت ها داخل روغن ها سرخ شوند. وقتی به این مرحله رسید باید شربت از قبل تهیه شده را به حلوا اضافه کنید. حرارت را کم کنید و شربت را به تدریج اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه حلوا بیسکویتی

شما می توانید به دلخواه این حلوا را به صورت شل یا سفت تهیه کنید. بعد از افزودن شربت باید برای چند دقیقه روی حرارت تفت دهید تا حلوا خودش را بگیرد. سپس حلوا را داخل دیس کشیده و به دلخواه می توانید از قیف و ماسوره استفاده کنید و با خلال های مختلف آن را تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه حلوا بیسکویتی

  1. از هر نوع بیسکویتی می توانید استفاده کنید.
  2. می توانید به دلخواه مقدار شکر را کمتر بریزید زیرا خود بیسکویت ها شیرین هستند.
  3. این حلوا نیاز به تفت دادن ندارد ولی اگر بخواهید رنگ تیره تری داشته باشید باید بیشتر تفت دهید.

همچنین ببینید

از
14
دیدگاه