طرز تهیه چیز کیک با ژله خورده شیشه، دسر مجلسی، خوشرنگ و خوشمزه

طرز تهیه چیز کیک با ژله خورده شیشه

 

یکی از راحت ترین دسر های است که می توانید برای شب یلدا و یا دورهمی تهیه کنید. جالب است بدانید که در یونان از چیز کیک به عنوان کیک عروسی استفاده می شده سرانجام چیز کیک با لایه پنیری توسط شخصی بنام آرنولد ربن اختراع شد و به چیز کیک نیویورکی مشهور شد. در این پست از پارسی دی می خواهیم طرز تهیه چیز کیک با ژله خورده شیشه را آموزش دهیم. این چیز کیک خوشمزه با کراست بیسکویت تهیه می شود و برای درست کردن آن به چند رنگ ژله نیاز دارید ظاهر این چیز کیک بسیار رنگارنگ و جذاب است که نیاز به تزئین ندارد، برای درست کردن چیز کیک سعی کنید قالب کمربندی تهیه کنید تا بتوانید چیز کیک را به راحتی از قالب خارج کنید. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

بیسکویت پتی پور۲ بسته (رنگ به دلخواه)
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
پنیر خامه ای۲۰۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
ژله آلوئه ورا۱ بسته
پودر قند۱ پیمانه
وانیل۱ ق چای خوری
ژله های رنگی۳ بسته
آبجوش۱/۲ پیمانه

طرز تهیه چیز کیک با ژله خرده شیشه

مرحله اول : تهیه ژله های رنگی

ابتدا هر کدام از ژله ها را با ۱ لیوان آبجوش مخلوط کنید و برای ۱ دقیقه داخل مایکرویو یا بر روی حرارت غیر مستقیم بخار آب بن ماری کنید تا دانه های ژله به خوبی حل شود سپس داخل سه تا ظرف پیرکس مستطیل یا مربع که از قبل با مقداری روغن چرب کردید بریزید و بگذارید داخل یخچال تا ژله خودش را بگیرد سپس از قالب خارج کرده و با چاقوی تیز مکعبی برش می زنیم. در حین بریدن، چاقو را خیس کنید تا مکعب ها را تمیز ببرد سپس ژله ها را داخل یخچال گذاشته تا کراست چیز کیک را تهیه کنیم.

مرحله دوم : تهیه کراست چیز کیک با ژله

بیسکویت ها را به کمک غذاساز یا آسیاب و اگر در دسترس نداشتید با کمک گوشکوب دستی خوب له کنید تا پودر شود سپس کره را به کمک مایکرویو یا روی حرارت ذوب کنید و با بیسکویت ها خوب مخلوط کنید و بعد کف قالب کمربندی ۲۵ سانتی را کمی چرب کرده و بیسکوییت را داخلش می ریزیم و با کمک گوشکوب خوب منسجم می کنیم و برای نیم ساعت داخل یخچال می گذاریم.

مرحله سوم : تهیه لایه پنیری

پنیر خامه ای یا ماسکارپونه را به همراه خامه صبحانه و پودر قند و وانیل اضافه و با همزن برقی خوب می زنیم تا مخلوط شود سپس یک بسته ژله آلوئه ورا با ۱/۲ آبجوش مخلوط می کنیم و روی حرارت غیر مستقیم بخار آب ( بن ماری ) می کنیم تا دانه ژله به خوبی حل شود سپس به مخلوط پنیر ها اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله آخر

قالب را به همراه ژله ها از یخچال خارج کرده و ژله های مکعبی را روی کراست ریخته سپس مقداری لایه پنیری بریزید و مابقی ژله ها و لایه پنیری را ریخته و چیز کیک را بمدت ۳ ساعت داخل یخچال قرار می دهیم. سپس هنگام سرو نیم ساعت زودتر از یخچال خارج کرده تا کراست چیز کیک نرم شود سپس با چاقو نوک تیز دور قالب را آزاد کرده و کمر قالب را باز می کنیم. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه چیز کیک با ژله خورده شیشه

  1. بجای ژله آلوئه ورا می توانید از ژلاتین استفاده کنید.
  2. در مرحله اول از هر طعم و ژله می توانید استفاده کنید.
  3. از بیسکویت پتی پور استفاده کنید اگر در دسترس نبود ساقه طلایی را جایگزین آن کنید.
  4. می توانید از خامه فرم گرفته نیز استفاده کنید که در اون صورت پودر قند را حذف کنید.

همچنین ببینید

از
15
دیدگاه