طرز تهیه کیک پرتقالی خیس خوشمزه و ساده با ماست بدون فر

دستور پخت کیک پرتقالی خیس

طرز تهیه کیک پرتقالی خیس

 

کیک پرتقالی خیس یکی از انواع کیک ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و همانند کیک خیس شکلاتی طعم بسیار خوبی دارد. شما می توانید این کیک خوشمزه را برای عصرانه و دورهمی خود تهیه کنید. کیک پرتقالی خیس یک میان وعده جذاب است که می توانید در قالب های مختلف این کیک را تهیه کنید. این کیک با شربت پرتقال تهیه می شود و بعد از تهیه کیک روی آن ریخته می شود و به کیک خیس تبدیل می شود. این کیک با آب پرتقال طبیعی تهیه می شود و برای اینکه بافت نرمی داشته باشد از ماست استفاده می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک پرتقالی خیس ساده با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک پرتقالی خیس

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شکر ۱ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری
  • آب پرتقال ۱ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • ماست ۱/۲ پیمانه
  • آرد ۲/۵ پیمانه
  • وانیل ۱ ق چای خوری
  • پوست پرتقال رنده شده ۱/۲ ق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه شربت

  • آب پرتقال ۱ پیمانه
  • شکر ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه کیک پرتقالی خیس با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید و همه مواد را اندازه کنید. آب پرتقال را باید به طور طبیعی تهیه کنید. برای این کیک باید حتما از آب پرتقال طبیعی استفاده کنید و آبمیوه های شرکتی برای تهیه این کیک اصلا مناسب نیستند. فر را با دمای ۱۷۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. برای پخت بدون فر نیز باید یک قابلمه را چرب کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

تخم مرغ را به همراه وانیل داخل کاسه ریخته و کمی با همزن برقی بزنید تا مواد کمی مخلوط شود سپس شکر را اضافه کنید و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه مواد را هم بزنید تا کرم رنگ و کمی حجیم شود. در ادامه باید آب پرتقال را به همراه ماست اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه باید روغن و رنده پوست پرتقال را اضافه کنید و مواد را در حد مخلوط شدن هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید و طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک مواد را هم بزنید. قالب را خوب چرب کنید و مواد را در قالب یا قابلمه گرم شده بریزید و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافی آن خارج شود.

مرحله چهارم: پخت کیک پرتقالی خیس با فر و بدون فر

قالب را در فر از قبل گرم شده قرار دهید و برای ۳۵ الی ۴۵ دقیقه زمان دهید تا کیک در دمای ۱۸۰ درجه پخته شود. برای پخت بدون فر نیز باید قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۵۰ دقیقه زمان دهید تا کیک پخته شود. در همین حین که کیک در حال پخت است باید شربت را تهیه کنید برای این کار آب پرتقال را به همراه شکر روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید. دقت کنید اصلا نباید آب پرتقال بجوشد وقتی شکر حل شد و کمی قوام پیدا کرد از روی حرارت بردارید. وقتی کیک از فر یا قابلمه خارج کردید صبر کنید تا خنک شود و روی کیک چند سوراخ ایحاد کنید و شربت تهیه شده را روی کیک بریزید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک پرتقالی با ماست بدون شیر

  1. برای اینکه کیک خمیر نشه بهتر است سس و کیک هم دما باشند.
  2. برای خوش رنگ شدن شربت می توانید کمی زعفران به آن اضافه کنید.
  3. دقت کنید برای رنده پوست پرتقال باید فقط قسمت نارنجی را رنده کنید و قسمت سفید رنگ پرتقال باعث تلخی کیک خواهد شد.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه