طرز تهیه چیز کیک سوخته اسپانیایی بسیار خوشمزه و آسان با پنیر خامه ای

دستور پخت چیز کیک سوخته

چیزکیک سوخته

 

چیز کیک سوخته یکی از دسر های بسیار راحت و آسان و همچنین سریع پخت است که دارای مزه و طعم فوق العاده می باشد و می توانید آن را برای مهمانی ها و دورهمی های خود تهیه کنید و نوش جان کنید. چیز کیک سوخته درست است که اسمش سوخته می باشد ولی خودش سوخته نیست. چیز کیک سوخته دارای بافت نرم و ترد می باشد که می توانید کنار هم این دو حالت را تجربه کنید. حالت سوختگی روی این چیز کیک مزه کاراملی بسیار خوشمزه ای می دهد و می توانید یک دسر متفاوت را با طعم جدید تجربه کنید و لذت ببرید. امروز قصد داریم طرز تهیه چیز کیک سوخته را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک سوخته اسپانیایی

  • شکر ۲۴۵ گرم
  • پنیر خامه ای ۷۲۰ گرم
  • وانیل نوک ق چایخوری
  • خامه صبحانه ۳۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • آرد ۱.۴ پیمانه

طرز تهیه چیز کیک سوخته خانگی

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا در یک ظرف مناسب پنیر و شکر با همزن برقی با دور متوسط هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. بعد از اینکه پنیر و شکر کاملا با هم مخلوط شدند نوبت اضافه کردن وانیل و تخم مرغ ها می باشد. در ادامه تخم مرغ را دانه به دانه به مواد اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا لختگی تخم مرغ از بین برود و پف کند. سپس وانیل را اضافه کنید و هم بزنید. در آخر اضافه کردن خامه می باشد بعد از این مرحله خامه را اضافه کنید و با همزن هم بزنید.

مرحله دوم: اضافه کردن آرد

ابتدا آرد را دو بار الک کنید. سپس آن را به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا با مواد مخلوط شود. دقت کنید آن را با همزن برقی نزنید و حتما با لیسک هم بزنید تا پف کیک از بین نرود. به صورت دورانی در یک جهت هم بزنید در حدی که با مواد ترکیب شود.

مرحله سوم: پخت کیک

ابتدا فر را با درجه ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. داخل یک قالب کمربندی، ۲ لایه کاغذ روغنی قرار دهید به صورتی که کاغذ ها دیواره های قالب را بگیرد. مایع از قبل آماده شده را روی کاغذ روغنی بریزید و قالب را داخل فر قرار دهید. دمای فر برقی را ۲۰۵ درجه بگذارید و در صورت استفاده از فر گازی دما را به ۲۲۰ درجه تغییر دهید. اجازه دهید به مدت ۶۰ دقیقه داخل فر بماند تا چیز کیک پخته و پف کند.

مرحله آخر: سرو کیک

بعد از گذشت این مدت قالب را از فر خارج کنید و بگذارید تا سرد شود. بعد از سرد شدن چیز کیک، پف آن می خوابد. چیز کیک را داخل یخچال قرار دهید و به مدت ۲۴ ساعت اجازه دهید داخل یخچال بماند. سپس می توانید آن را در ظرف مورد نظر سرو کنید و نوش جان کنید.

نکات کلیدی برای تهیه چیز کیک سوخته با طعمی متفاوت

  1. می توانید این چیز کیک را با حرارت کم روی گاز با شعله کم پخت کنید.
  2. میتوایند از پنیر لبنه بدون آب یا پنیر سفید هم استفاده کنید.
  3. قبل از استفاده از تخم مرغ ها آن را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند.
  4.  چیز کیک سوخته همان طور که از اسمش پیداست، باید سوخته شود. حداقل یک ساعت به چیز کیک استراحت دهید و بعد از قالب به همراه کاغذ در بیاورید و کاغذ رو جدا کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه چیز کیک سوخته اسپانیایی بسیار خوشمزه و آسان با پنیر خامه ای
3 (60%) 3 votes