طرز تهیه توپک شکلاتی با پتی پور ساده و خوشمزه بدون قالب و کیک

دستور تهیه توپک شکلاتی

طرز تهیه توپک شکلاتی

 

توپک شکلاتی یکی از دسرهای بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید برای پذیرایی و مهمانی ها این توپک ساده را با بیسکویت پتی پور و بدون کیک تهیه کنید. برای تهیه این توپک اصلا نیازی به فر و یا قالب خاصی ندارید و همه مراحل بسیار آسان و سریع است و یک ایده ناب و جذاب برای مهمانی و پذیرایی است و حتی می توانید برای عید نوروز و پذیرایی از مهمان های و تولد خود آن را تهیه کنید. توپک های شکلاتی را می توانید در انتها در انواع پودر ها بغلطانید و به دلخواه تزئین کنید. شما می توانید به دلخواه از شکلات تلخ با درصد دلخواه و یا شکلات شیری برای تهیه این توپک ها استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه توپک شکلاتی با پتی پور و بدون قالب و کیک را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه توپک شکلاتی بدون قالب

  • شکلات تلخ یا شیری ذوب شده ۱ پیمانه
  • خامه صبحانه ۱/۲ پیمانه
  • بیسکویت پتی پور ساده ۱/۲ بسته
  • پودر نارگیل و پسته برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه توپک شکلاتی ساده برای تولدبا پودر نارگیل و پسته

مرحله اول: بن ماری کردن شکلات

ابتدا شکلات مورد را خرد کنید و داخل یک کاسه بریزید. کتری روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید. سپس کاسه شکلات را روی حرارت کتری قرار دهید تا بن ماری و ذوب شود سپس به آن خامه را اضافه کنید. می توانید خامه را داخل کاسه ریخته و به مدت ۱۵ ثانیه با قدرت ۱۰۰ درصد در مایکروفر قرار دهید و بعد شکلات را اضافه کنید و هم بزنید تا با گرمای خامه ذوب شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه بیسکویت پتی پور را که می توانید از مدل ساده یا کاکائویی استفاده کنید را با کمک گوشتکوب دستی یا برقی خوب خرد کنید. وقتی شکلات بن ماری شده از حرارت افتاده و کمی خنک شده باید بیسکویت را اضافه کنید و خوب موادر ا مخلوط کنید تا خمیری یکدست بدست بیاید.

مرحله سوم:تهیه توپک شکلاتی ساده

کف دست خود را کمی چرب کنید و از مواد تهیه شده به اندازه دلخواه بردارید و در دست خوب به آن حالت دهید و گرد کنید. همه مواد را بدین ترتیب تهیه کنید و در انتها باید پودر نارگیل و پسته را داخل یک کاسه ریخته و توپک های تهیه شده را داخل پودر ها بغلطانید.

مرحله چهارم: سرو توپک شکلاتی برای تولد بدون قالب

همه توپک های آماده شده را داخل یک سینی چیده و برای نیم ساعت در یخچال استراحت دهید تا خودش را بگیرد. سپس آن ها را از یخچال خارج و به دلخواه آن را تزئین کنید و سرو کنید. به همین راحتی توپک شکلاتی ساده ما آماده شد. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه توپک شکلاتی با پودر نارگیل و پتی پور

  1. می توانید توپک ها را داخل پودر کاکائو یا انواع ترافل های رنگی نیز بغلطانید.
  2. به دلخواه از شکلات تخته ای با درصد دلخواه استفاده کنید.
  3. زمانی که بیسکویت و شکلات را مخلوط می کنید باید مواد خنک باشند وگرنه خمیر می شوند.
  4. می توانید انواع مغزها را داخل این توپک بریزید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه