طرز تهیه شوکو بیسکویت خوشمزه و مجلسی با بیسکویت پتی پور بدون فر برای شب یلدا

طرز تهیه شوکو بیسکویت

 

یک دسر عالی و زیبا می باشد که مناسب شب یلدا هست. اگر دنبال یک دسر متفاوت و شیک هستید، شوکو بیسکویت را حتما به شما پیشنهاد می کنیم. با این دستور خیلی راحت یک دسر خوشمزه و هیجان انگیز آماده کنید. بچه ها عاشق این دسر خوشمزه خواهند شد. شوکو بیسکویت یلدایی دارای تزئینات متناسب شب یلدا هست که جلوه ویژه ای دارد. این دسر را با قالب سیلیکونی کروی تهیه می شود که می توانید از قالب طلقی نیز استفاده کنید . امروز قصد داریم طرز تهیه شوکو بیسکویت را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

شکلات تخته ای سبز۱ بسته
بیسکویت پتی بور۲ بسته
خامه صبحانه۱ بسته
شکلات سکه ای۲۲۰ گرم
پودر کاکائو۱ ق غذا خوری
شیر۱/۲ پیمانه

طرز تهیه شوکو بیسکویت

مرحله اول: آماده سازی پوسته شکلات

ابتدا شکلات سبز را خرد کنید و روی بخار کتری آب جوش بن ماری کنید تا ذوب شود. قالب سیلیکونی کروی را آماده کنید و یک قاشق از شکلات سبز ذوب شده داخل قالب بریزید و با قلم مو مخصوص آشپزی شکلات را داخل قالب و تمام سطح آن پخش کنید و در دمای محیط قرار دهید و اجازه دهید تا شکلات خنک و سفت شود. دوباره مقداری از شکلات سبز ذوب شده را روی شکلات نیم بند شده با کمک قلم مو بزنید تا ۲ لایه و ضخیم شود و زمانی که از قالب خارج می کنید نکشند. حالا قالب را داخل یخچال قرار دهید تا کاملا شکلات بسته شود.

مرحله دوم: آماده سازی داخل شکلات

در قابلمه ی مناسب خامه صبحانه، شیر، پودر کاکائو و شکلات سکه ای را داخل قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید مواد باهم ترکیب و حل شوند. بعد از اینکه مواد یکدست شدند از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود. بیسکویت پتی بور را در کاسه ای خرد کنید و شکلات آب شده خنک را روی بیسکویت ها بریزید و با قاشق هم بزنید تا بیسکویت ها با شکلات آب شده به خوبی مخلوط شود. دقت داشته باشید که شکلات ها خنک باشند تا موقع اضافه کردن به بیسکویت،باعث نرم شدند آن ها نشود.

مرحله سوم: آماده سازی دسر شوکو بیسکویت ویژه یلدا

قالب را از یخچال خارج کنید و بیسکویت های ترکیب شده با شکلات را داخل قالب ریخته و با پشت قاشق سطح آن را صاف کنید. مواد را در قالب پرس کنید. قالب را داخل یخچال به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا مواد خودش را بگیرد. بعد این مدت قالب را از یخچال بیرون آورید و به راحتی شکلات را یکی یکی با خم کردن قالب خارج کنید. برای تزئین روی شوکو بیسکویت مقداری رنگ خوراکی را به قلمو آغشته کنید و روی سطح کروی آن طرح هندوانه بزنید. سپس شکلات ها را در دیس مناسب بچینید و آن ها را با پشمک تزئین کنید. دسر آماده است نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه شوکو بیسکویت برای یلدا

  1. دقت کنید مواد شکلاتی که درست کردید باید در دمای محیط کاملا خنک شود بعد به بیسکوییت اضافه کنید وگرنه بیسکوییت خمیر می شود.
  2. بعد از اینکه مواد بیسکویتی را داخل قالب قرار دادید، چند ساعت قالب را در یخچال قرار دهید تا مواد بیسکویتی خوب سفت شود.
  3. شکلات سبز را ۲ بار داخل قالب بزنید تا پوسته شکلاتی ضخیم شود.
  4. برای تزئین می توانید از دانه های انار روی دسر استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه