طرز تهیه کیک پرتقالی با شیر مجلسی و خوش طعم با فر و بدون فر

دستور پخت کیک پرتقالی با شیر

طرز تهیه کیک پرتقالی با شیر

 

کیک پرتقالی با شیر یکی از کیک های بسیار خوشمزه است که می توانید به راحتی در خانه این کیک را با فر و بدون فر در خانه در انواع قالب ها تهیه کنید. شما می توانید از قالب های مختلف برای پخت این کیک استفاده کنید. این کیک با شیر تهیه می شود و بافت بسیار نرم و لطیفی دارد و حتما باید از آب پرتقال طبیعی برای پخت این کیک استفاده شود و اصلا آب پرتقال های شرکتی برای تهیه کیک ها مناسب نیستند زیرا حاوی شکر هستند و طعم خوبی به کیک نمی دهند. کیک پرتقالی را می توانید به همراه سس پرتقالی و یا به صورت ساده سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک پرتقالی با شیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک پرتقالی با شیر

  • آرد سفید ۱.۵ پیمانه
  • آب پرتقال طبیعی ۱/۲ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۳ پیمانه
  • شیر ۱/۴ پیمانه
  • شکر ۳/۴ پیمانه
  • رنده پوست پرتقال ۱/۴ ق چای خوری
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری

طرز تهیه کیک پرتقالی با شیر با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید آب پرتقال طبیعی را باید تهیه کنید. برای این کار چند عدد پرتقال را از وسط به دو نیم کنید و با کمک آب پرتقال گیر دستی آبگیری کنید و به دلخواه از صافی رد کنید و یا با همان پالم پرتقال کیک را تهیه کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود و برای پخت بدون فر نیز یک قابلمه را چرب کنید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ را به همراه رنده پوست پرتقال و شکر داخل یک کاسه بریزید و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود. بهتر است برای رنده پوست پرتقال قسمت سفید رنگ را رنده نزنید وگرنه باعث تلخی می شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک پرتقالی

در ادامه شیر و آب پرتقال تهیه شده را به ترتیب اضافه کنید و برای ۱ دقیقه مواد را در حد مخلوط شدن هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود. سپس به مواد کیک به تدریج اضافه کنید و با لیسک مواد را هم بزنید تا گلوله های آرد کاملا باز شود.

مرحله چهارم: پخت کیک پرتقالی با شیر با فر و بدون فر

مواد کیک را داخل قالب ریخته و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه آن خارج شود. سپس در فر از قبل گرم شده به مدت ۵۰ در دمای ۱۷۵ قرار دهید. برای پخت بدون فر نیز مایه کیک پرتقال را داخل قابلمه بریزید و روی شعله پخش قرار دهید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۶۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود. سپس از قالب خارج کنید و با پودر قند تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک پرتقالی با شیر و رنده پوست پرتقال

  1. برای فر های برقی و توستر ۱۶۰ درجه قرار دهید.
  2. بسته به ترشی پرتقال ها می توانید مقدار شکر را کم و زیاد کنید.
  3. می توانید به دلخواه نوک ق چای خوری وانیل نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه