طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده خوشمزه و مجلسی با هویج

لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده

 

یکی از پلو های سنتی ایرانی می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید. برای تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده می توانید از کمی هویج به همراه مواد استفاده کنید. لوبیا پلو همان طور که مشخص است که از لوبیا استفاده می شود و به دلیل داشتن گوشت چرخ کرده خیلی فوری این غذا آماده می شود. البته می توانید در ترکیب این پلو از گوشت و سویا استفاده کنید. بهتر است برای تهیه پلو های ایرانی از ترکیب برنج دودی و ایرانی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده و هویج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

برنج۳ پیمانه
گوشت چرخ کرده۳۵۰ گرم
لوبیا سبز۱.۵ پیمانه
هویج۲ عدد
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
رب۱ ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زیره، دارچین، ادویه پلوییبه مقدار لازم

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده مجلسی رستورانی با هویج

مرحله اول: آماده سازی لوبیا سبز

لوبیا سبز را از قبل خرد کنید و بشورید. می توانید به دلخواه در اندازه ریز یا درشت لوبیا را خرد کنید. بهتر است لوبیا را کمی بخارپز یا نیم پز کنید تا نرم تر بماند. با کمی آب بگذارید تا پخته شود و آبکش کنید و کنار بگذارید. هویج را بشورید و پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود. در ادمه گوشت را اضافه کنید و با پیاز خوب تفت دهید تا گوشت حسابی سرخ شود. هویج های نگینی شده و لوبیا سبز را نیز اضافه کنید و ادویه ها را بریزید.

مرحله سوم: تهیه مایه میانی لوبیا پلو مجلسی

حالا گوجه ها را که از قبل رنده یا پوره کردید به مواد اضافه کنید و خوب تفت دهید تا آب اضافی گوجه کشیده شود و مقداری گوشت و لوبیا نیز نرم شود. در انتها رب را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رب خوش رنگ شود. تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کره و گوجه فرنگی

در ادامه برنج را که از قبل با آب خوب شسته و با کمی نمک خیس کردید روی حرارت قرار دهید. صبر کنید تا برنج بجوشد و کم کم نرم شود. برنج را آبکش کنید و کف قابلمه مورد نظر ته دیگ سیب زمینی با نان لواش قرار دهید. مقداری برنج و مواد لوبیا پلو و زعفران بریزید و همین طور لایه ها را تکرار کنید تا مواد تمام شود. لوبیا پلو را دم بگذارید. در انتها روی آن کمی کره یا روغن محلی بریزید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت لوبیا با گوشت چرخ کرده مرحله به مرحله

  1. افزودن رب برای رنگ بیشتر می باشد و می توانید فقط با گوجه فرنگی تهیه کنید.
  2. می توانید گوجه فرنگی ها را بلانچ کنید و پوست بگیرید، سپس رنده کنید.
  3. به دلخواه می توانید لا به لای پلو ادویه پلویی یا دارچین بریزید تا خوشمزه تر شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه