طرز تهیه لوبیا پلو شیرازی با مرغ زعفرانی لذیذ و خوش طعم گام به گام

طرز تهیه لوبیا پلو شیرازی با مرغ

 

غذا های شیرازی فوق العاده خوشمزه می باشد که لوبیا پلو شیرازی یکی از رسپی های فوق العاده است و شما می توانید مرغ را به صورت مکعبی خرد شده یا به صورت تکه ای تهیه کنید. شما می توانید این پلوی خوشمزه شیرازی با لوبیا چشم بلبلی و ته دیگ دلخواه تهیه کنید. اگر می خواهید مرغ را به صورت تکه ای تهیه کنید باید ابتدا مرغ را مزه دار کنید و بعد سرخ کنید و در کنار پلو سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه لوبیا پلو شیرازی با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه زرشک پلو با مرغ

 

مواد لازم

برنج۲ پیمانه
لوبیا چشم بلبلی۱ پیمانه
شوید خشک یا تازهبه مقدار لازم
زعفرانبه مقدار لازم
پیاز بزرگ۱ عدد
مرغ۲ تیکه
تخم گشنیز۱/۲ ق چای خوری
پودر زنجبیل۱/۲ ق چای خوری
پودر سیر۱/۲ ق چای خوری
نمک، فلفل سیاه، دارچینبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه هویج پلو 

 

طرز تهیه لوبیا پلو شیرازی با مرغ

مرحله اول: مرینت کردن مرغ

ابتدا باید مرغ را مزه دار کنید برای این کار تکه های مرغ را داخل یک ظرف بریزید و ادویه های گفته شده را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه و زعفران حسابی ماساژ دهید و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم ها به خورد مرغ برود. لوبیا چشم بلبلی را نیز از ۱۲ ساعت خیس کنید و چندین بار آب لوبیا را عوض کنید تا نفخ گرفته شود و راحت تر نیز پخته شود. سپس لوبیا را به همراه کمی آب بگذارید تا پخته شود و بعد آبکش کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مرغ

کره را داخل تابه بریزید تا ذوب شود و بعد تکه های مرغ مزه دار شده را داخل کره سرخ کنید و از تابه خارج کنید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل همان تایه کمی تفت دهید تا سبک شود و کمی به فلفل سیاه و زردچوبه تفت دهید و تکه های مرغ را اضافه کنید و روی مواد آب جوش بریزید و درب قابلمه را قرار دهید و بگذارید تا پخته شود و سس غلیظ شود.

مرحله سوم: تهیه برنج

در ادامه باید داخل قابلمه آب بریزید و بگذارید تا به جوش بیاید بعد کمی زردچوبه برای خوشرنگ شدن برنج بزنید و برنج خیس خورده را اضافه کنید بگذارید تا پخته و نرم شود و بعد آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ دلخواه قرار دهید و کمی برنج بریزید و بعد کمی شوید خشک یا تازه به همراه لوببا پخته شده به صورت لایه ی داخل قابلمه بریزید و دم بگذارید تا پخته شود و در انتها با مرغ پخته شده و سس سرو کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه عدس پلو

فوت و فن های دستور پخت لوبیا پلو شیرازی با مرغ

  1. در صورت دلخواه می توانید کمی آبلیمو برای مزه دار شدن مرغ بزنید.
  2. می توانید از ترکیب شوید خشک یا تازه باهم استفاده کنید تا عطر بهتری داشته باشد.
  3. بین لایه ها کمی دارچین بزنید تا سردی و نفخ لوبیا را بگیرید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه کلم پلو

از
1
دیدگاه