طرز تهیه کتلت هویج و گوشت چرخ کرده ساده بدون سیب زمینی

دستور پخت کتلت هویج

طرز تهیه کتلت هویج

 

کتلت هویج یکی از انواع کتلت ها می باشد که بسیار خوشمزه و راحت است این کتلت هم با گوشت و هم بدون گوشت تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد شما می توانید کتلت هویج را با برنج و یا نان تازه سرو کنید و برای وعده نهار یا شام این کتلت را تهیه کنید. هویج سرشار از مواد مغذی می باشد و انواع ویتامین ها را دارا می باشد و طعم و مزه خوبی به این کتلت می دهد و اصلا طعم شیرینی ندارد و در رنگ نارنجی و یا سفید و یا زردک وجود دارد شاید برای شما جالب باشد که بدانید در هویج انسولین گیاهی وجود دارد که باعث کاهش قند خون می شود و کسانی که مبتلا به قند و دیابت هستند می توانند با خیالات راحت هویج مصرف کنند همچنین هویج دارای آنتی اکسیدان غنی بوده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. امروز در پارسی دی طرز تهیه کتلت هویج و گوشت چرخ کرده بدون سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کتلت هویج

  • گوشت چرخ کرده ۱۵۰ گرم
  • هویج ۳ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • جعفری خرد شده ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، دارچین، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه کتلت هویج و گوشت چرخ کرده

مرحله اول: آماده سازی هویج و پیاز

ابتدا هویج را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و اگر آب دارد آن را بگیرید سپس پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و حتما آب پیاز را بگیرید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

هویج رنده شده و پیاز رنده شده را به همراه گوشت و تخم مرغ و جعفری و کمی زعفران و ادویه ها مخلوط کنید حالا مواد را خوب هم بزنید تا تخم مرغ ها از حالت لختگی خارج شود سپس مواد را با دست به خوبی ورز دهید.

مرحله سوم: استراحت مواد

اگر مواد به خوبی ورز داده شود اصلا وا نمی رود اگر زمان کافی برای تهیه کتلت هویج دارید بهتر است روی کاسه را پوشانده و برای نیم ساعت داخل یخچال استراحت دهید تا منسجم تر شود.

مرحله چهارم: سرخ کردن کتلت هویج

در ادامه داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس مواد کتلت را از یخچال بیرون بیاورید و از مواد به اندازه دلخواه بردارید و در کف دست به آن حالت دهید اگر دوست دارید می توانید کتلت را داخل پودر سوخاری بزنید سپس داخل روغن داغ قرار دهید و یک طرف آن را خوب سرخ کنید تا طلایی شود برگردانید و طرف دیگر را نیز سرخ کنید سپس روی دستمال روغن گیر قرار داده و به همراه مخلفات دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کتلت هویج

  1. اگر دوست دارید می توانید از ۱ عدد سیب زمینی پخته و له شده برای چسبندگی بیشتر مواد اضافه کنید.
  2. زعفران برای خوش رنگ شدن کتلت اضافه شده است.
  3. برای تزئین می توانید مقداری هویج را سرخ کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه