طرز تهیه باقالی پلو با گردن زعفرانی خوشمزه، مجلسی و رستورانی

طرز تهیه باقالی پلو با گردن

 

باقالی پلو با گوشت سر دست یکی از پلوهای سنتی ایرانی می باشد که بسیار قدیمی بوده و از گذشته تا به امروز همچنان بین همه ایرانی ها محبوب است، باقالی پلو با گردن یک غذای بسیار مجلسی است که می توانید برای مهمانی ها و دورهمی های خود تهیه کنید و می توان گفت باقالی پلو با گردن یکی از غذاهای لاکچری ما ایرانی ها می باشد که مختص ایران است اما برای تهیه یک باقالی پلو با گردن خوشمزه استفاده از گوشت تازه و تفت دادن آن با پیاز و سیر فراوان یکی از اصل های پخت خوب گوشت است و باید این غذا روی حرارت بسیار کم پخته شود تا گوشت نرم و پنبه ای شود. امروز در پارسی دی باقالی پلو با گردن زعفرانی مجلسی و رستورانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

گوشت گردن تازه حدود۱ کیلوگرم
پیاز بزرگ۳ عدد
سیر۳ حبه
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
زعفران دم کرده با آب۱/۲ پیمانه
آب گرم۱/۲ پیمانه
کره۵۰ گرم
زردچوبه۱ ق چای خوری
دارچین۱ ق چای خوری
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه باقالی پلو با گردن مجلسی و رستورانی

مرحله اول: تفت دادن پیاز و سیر

در این غذا استفاده از پیاز خیلی مهمه زیرا گوشت قرار است با آبی پیاز انداخته پخته شود پس پیازها را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید و داخل قابلمه مورد نظر با کمی روغن تفت دهید تا سبک شود سپس سیرها را اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله دوم: تفت دادن گوشت گردن

حالا گوشت گردن خرد شده را به پیاز و سیر اضافه کنید و روی آن زردچوبه و کره و کمی فلفل سیاه اضافه کنید و هر دو طرف گوشت را خوب تفت دهید تا تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم: پخت باقالی پلو با گردن

حالا وقتی مواد سبک شدند آب گرم را روی گوشت ریخته و بگذارید با حرارت کم گوشت پخته شود هر از چند گاهی مواد را هم بزنید این غذا به آب زیادی نیاز ندارد ولی اگر پر آب دوست دارید می توانید تا ۱ پیمانه آب جوش نیز اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه باقالی پلو با گردن

وقتی بعد ۲ الی ۳ ساعت که گوشت گردن پخته شد زعفران دم کرده را به همراه پودر دارچین و نمک اضافه کنید و بگذارید تا ۱ ساعت دیگر گوشت ها پخته و سس غلیظی در انتها داشته باشید در انتها باقالی پلو را تهیه کنید بهتر است برنج باقالی پلو را کمی زنده تر بردارید زیرا وقتی به برنج باقالی و  سبزی اضافه می شود زودتر نرم می شود و بعد از دم گذاشتن باقالی پلو روی آن را کمی گل محمدی بپاشید سپس به همراه گوشت گردن پخته شده سرو و تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت باقالی پلو با گردن

  1. افزودن رب به این غذا اختیاری می باشد ولی بهتر است در تهیه این باقالی پلو با گردن دست و دلباز باشید و از زعفران بیشتری بجای رب استفاده کنید.
  2. شوید تازه برای این غذا بهتر است از خشک است.
  3. اگر دوست دارید کمی مزه ها بالانس شود کمی گرد لیموترش به گوشت در ۱ ساعت انتهای اضافه کنید.
  4. می توانید بجای پودر دارچین از چوب آن استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه باقالی پلو با گردن زعفرانی خوشمزه، مجلسی و رستورانی
3.5 (70%) 4 votes