طرز تهیه کدو پلو مازندرانی با تخم مرغ فوق العاده راحت و فوری

طرز تهیه کدو پلو مازندرانی

 

پلو های ایرانی سنتی بسیار خوشمزه و ساده هستند مخصوصا اگر برای خطه مازندران باشند که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید کدو پلو مازندرانی را خیلی راحت در خانه تهیه کنید. پس همین الان که فصل کدو حلوایی می باشد این پلو را برای نهار یا شام تهیه کنید و در انتهای پخت یک عدد نیمرو روی آن قرار دهید و با ترشی یا سالاد یا زیتون پروده این غذا را میل کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کدو پلو مازندرانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه عدس پلو

 

مواد لازم

کدو حلوایی۱ کیلوگرم
پیاز۲ عدد
کره۵۰ گرم
دارچین۱ ق مربا خوری
زردچوبه۱ ق غذا خوری
زعفرانبه دلخواه
برنج۴ پیمانه
شکر۴ ق غذا خوری
نمکبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه هویج پلو

 

طرز تهیه کدو پلو مازندرانی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید کدو حلوایی را پوست بگیرید و به صورت مکعبی ریز خر کنید. پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز یا خلالی خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن تفت دهید تا سبک شود و بعد از این که نرم شد باید زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی زردچوبه گرفته شود.

مرحله دوم: افزودن کدو حلوایی

در ادامه باید کدو حلوایی های خرد شده را به مواد اضافه کنید و کمی نمک و فلفل سیاه و شکر و دارچین و زعفران بریزنید و درب تابه را قررا دهید و برای ۱۵ دقیقه زمان دهید تا کدو ها کمی نرم شود ولی دقت کنید خیلی نباید کدو ها پخته و نرم شوند چون زمانی که داخل برنج نیز پخته می شود و وا می رود و ظاهر غذا را بد می کند.

مرحله سوم: تهیه کدو پلو مازنی

در ادامه باید به مخلوط کدو کمی کره و زعفران دوباره اضافه کنید و از روی حرارت بردارید. برنج را روی را روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا بجوش بیاید و کف روی برنج را بگیرید و کمی برنج را زنده تر آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ دلخواه قرار دهید و یک لایه از مواد برنجی و کمی از مواد کدو حلوایی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا دم بکشد. زمانی که برنج دم کشید یک یا دو عدد نیمرو را با کره سرخ کنید و روی برنح قرار دهید و سرو کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه لوبیا پلو

 

فوت و فن های دستور پخت کدو پلو مازندرانی

  1. به دلخواه می توانید در انتهای مواد میانی ۱ ق غذا خوری رب انار نیز به مواد اضافه کنید و طعم ها را بالانس کنید.
  2. می توانید برنج را به صورت کته یا آبکش کنیدو
  3. می توانید موقع درست کردن نیمرو دانه های انار به آن اضافه کنید و با پلو سرو کنید.
  4. طعم پلو اصلا شیرین نیست.
  5. مقدار دارچین سلیقه ی است و در حد اضافه کنید که عطر دارچین احساس شود.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه کلم پلو

از
1
دیدگاه