طرز تهیه لوبیا سبز سرخ شده میان وعده خوش طعم با رب انار

طرز تهیه لوبیا سرخ شده

 

لوبیا سبز یکی از صیفی جات بسیار خوشمزه و ساده است که شما می توانید در انواع خورشت و پلو ها استفاده کنید ولی این بار قرار است یک روش جدید برای سرخ کردن لوبیا به شما یاد دهیم که یک میان وعده فوق العاده خوشمزه است و اگر یک بار تهیه کنید عاشق طعم و مزه این لوبیا سبز می شوید. برای تهیه لوبیا سبز سرخ شده بهتر است از لوبیا های سبز و قیطونی استفاده کنید و به دلخواه می توانید در کنار دیگر غذا ها یا به عنوان یک عصرانه مقوی برای خانواده تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه لوبیا سبز سرخ شده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه استانبولی با گوشت چرخ کرده و لوبیا سبز

 

مواد لازم

لوبیا سبز۲۰۰ گرم
رب۱ ق غذا خوری
رب انار۱  ق غذا خوری
آبلیمو۱ ق غذا خوری
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
سیر۲ حبه
آب۱ لیوان
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه خورشت لوبیا سبز با مرغ

 

طرز تهیه لوبیا سبز خرد شده

مرحله اول: آماده سازی لوبیا سبز

ابتدا باید لوبیا سبز های نازک و قیطونی را انتخاب کنید و سر و ته لوبیا سبز را بزنید و بدون این که برش بزنید و داخل یک لگن آب خوب بشورید تا تمیز شود و بعد داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافه لوبیا خارج شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه داخل یک تابه لوبیا سبز های خرد شده را به همراه رب و رب انار و آبلیمو و روغن زیتون و سیر پوره شده و کمی نمک و فلفل سیاه بریزید و خوب مخلوط کنید و بعد در انتها آب اضافه کنید و هم بزنید و درب قابلمه قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه لوبیا سرخ شده

حالا باید برای ۱ ساعت زمان دهید تا مزه ها به خورد هم بروند و سس لوبیا غلیط شود وقتی به این مرحله رسید آماده سرو است و می توانید با نان تازه یا به صورت خالی نیز این لوبیا خوشمزه را میل کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه خوراک لوبیا سبز

 

فوت و فن های دستور پخت لوبیا سبز سرخ شده

  1. به جای سیر می توانید از پودر سیر استفاده کنید.
  2. برای چاشنی از آبلیمو و رب انار استفاده شده است ولی شما می توانید آبغوره یا آب نارنج نیز استفاده کنید.
  3. میزان اضافه کردن آب لیمو یا رب انار به ذائقه خود شما بستگی دارد که ترش می خورید یا خیر اما تمام خوشمزگی این لوبیا به ترش بودنش می باشد.
  4. بهتر است از لوبیا های تازه و نازک استفاده کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه کوکو لوبیا سبز

 

از
2
دیدگاه