طرز تهیه نرگسی لوبیا سبز ساده، سبک و لذیذ مرحله به مرحله

طرز تهیه نرگسی لوبیا سبز

 

یکی از انواع نرگسی ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و برای یک شام خوشمزه و یا نهار سبک گزینه بسیار خوبی است اما نرگسی ها یک نوع خوراک ساده و سریع هستند که با سبزیجات مختلفی تهیه می شوند و از ترکیب تخم مرغ به همراه سبزیجات است و به همراه نان تازه سرو می شود و یک غذای نونی می باشد که مقرون به صرفه نیز هست اما این غذا فاقد گوشت است و برای کسانی که گوشت مصرف نمی کنند و یا گیاه خوار یا وگان هستند نیز بسیار مناسب است. شما می توانید مواد را بنا به سلیقه خود تغییر دهید. اما نرگسی ها انواع و اقسام مختلفی دارند و با اکثر سبزیجات تهیه می شوند. امروز در پارسی دی طرز تهیه نرگسی لوبیا سبز را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

لوبیا سبز۳۰۰ گرم
پیاز داغ۳ ق غذا خوری
رب۱ ق غذا خوری
گوجه۳ عدد
تخم مرغ۳ عدد
سیر۳ حبه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه نرگسی لوبیا سبز

مرحله اول: آماده سازی لوبیا سبز

ابتدا لوبیا سبزها را بشورید و سر و ته لوبیا ها را بزنید سپس به ابعاد و اندازه دلخواه برش بزنید برای نرگسی بهتر است ابعادش را کمی بیشتر از معمول درشت تر بزنید سپس داخل تابه کمی روغن ریخته و لوبیا را کمی تفت دهید تا سرخ شود.

مرحله دوم: افزودن رب و سیر

در ادامه پیاز داغ را اضافه کنید و به همراه لوبیا سبزها کمی تفت دهید تا سبک شوند و بعد سیر رنده شده را به همراه رب گوجه اضافه کنید و تفت دهید تا مواد با هم یکدست و بوی خامی رب از بین برود.

مرحله سوم: پخت لوبیا سبز

در ادامه گوجه فرنگی ها را شسته و نگینی یا معکبی ریز خرد کنید و به همراه مواد فوق کمی تفت دهید حالا ۱/۲ استکان آب ریخته و درب تابه را بگذارید و اجازه دهید تا لوبیاها خوب پخته و نرم شوند و کاملا آب اضافی آن کشیده شود.

مرحله چهارم: تهیه نرگسی لوبیا سبز

حالا باید تخم مرغ ها را اضافه کنید می توانید تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و هم بزنید و داخل تابه بریزید و یا مستقیم داخل تابه ریخته و به همراه لوبیا سبز و دیگر مواد هم بزنید تا تخم مرغ خوب پخته و شود در انتها کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه روی مواد بریزید و از روی حرارت برداشته و با نان تازه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت نرگسی لوبیا سبز

  1.  می توانید از کمی هویج نیز در تهیه نرگسی لوبیا سبز استفاده کنید.
  2. افزودن سیر دلخواه و قابل حذف است.
  3. اگر لوبیا سبز شما آماده و تفت خورده می باشد نیازی به افزودن آب نیست و بعد از تفت دادن رب و گوجه ها تخم مرغ را اضافه کنید.
  4. برای تزئین می توانید از پیاز داغ استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه