طرز تهیه پلو مخلوط با گوشت چرخ کرده مجلسی و خوشمزه با هویج و بادمجان

طرز تهیه پلو مخلوط با گوشت چرخ کرده

 

یکی از انواع پلو ها می باشد که بسیار ساده و خوشمزه است. می توانید پلو مخلوط را برای شام یا نهار تهیه کنید. اما پلو های مخلوط به شدت پر طرفدار هستند زیرا شما می توانید از سبزیجات و یا حبوبات دلخواه در آن ها استفاده کنید. پلو مخلوط با گوشت چرخ کرده یکی از غذاهای فوری و سریع است که می توانید به سرعت آماده کنید و طعم یک غذای جدید را تجربه کنید. این پلو از مخلوط گوشت چرخ کرده با بادمجان و لوبیا قرمز و هویج و ادویه ها تهیه می شود. در تهیه پلو ها بهتر است از برنج ایرانی استفاده کنید تا طعم و مزه بهتری داشته باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه پلو مخلوط با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۲ عدد
برنج۳.۵ پیمانه
بادمجان۲ عدد
لوبیا قرمز یا چیتی۱/۲ پیمانه
هویج۲ عدد
خلال پسته و بادامبه مقدار لازم
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، دارچینبه مقدار لازم

طرز تهیه پلو مخلوط با گوشت چرخ کرده و هویج

مرحله اول: آماده سازی لوبیا

ابتدا برنج را با کمی نمک خیس کنید و کنار بگذارید. در ادامه لوبیا از قبل خیس خورده را داخل قابلمه یا زودپز ریخته و بگذارید تا پخته شود. سپس آبکش کنید. باید لوبیا برای ۶ ساعت از قبل خیس بخورد تا نفخ آن گرفته شود. هویج ها را نیز به همراه کمی آب بگذارید تا پخته شود. بعد از پخت هویج ها را خرد کنید.

مرحله دوم: سرخ کردن بادمجان

بادمجان ها را پوست بگیرید و به اندازه دلخواه خرد کنید. داخل یک کاسه مقداری آب و نمک ریخته و بادمجان ها را برای نیم ساعت داخل این مخلول قرار دهید تا تلخی آن ها گرفته شود. سپس بادمجان ها را شسته و بگذارید تا خشک شود. در ادامه بادمجان ها را سرخ کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود. پیاز ها را سرخ کنید تا طلایی و سبک شود. سپس به آن ها گوشت را به همراه ادویه ها اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد و خوب سرخ شود. حالا هویج و لوبیا و بادمجان را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا مواد مخلوط شود.

مرحله چهارم: تهیه پلو مخلوط با گوشت و بادمجان

در ادامه برنج را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید. کف روی برنج را بگیرید و بعد از نرم شدن آن برنج را آبکش کنید و کف قابلمه روغن ریخته و ته دیگ مناسب قرار دهید و برنج را دم بگذارید. خلال پسته و بادام را از قبل با کمی گلاب خیس کنید و داخل تابه با کره تفت دهید. در انتها روی برنج کمی زعفران و کره ریخته و آن را داخل دیس بکشید و مواد میانی پلو را روی آن قرار دهید و سرو کنید. نوش جان

فوت وف ن های دستور پخت پلو مخلوط با گوشت چرخ کرده ساده و آسان

  1. می توانید مواد را لای برنج ریخته و دم بگذارید.
  2. به دلخواه می توانید به مواد رب بزنید.
  3. برای عطر بیشتر کمی جعفری ساطوری شده به مواد میانی اضافه کنید.

همچنین ببینید

از
10
دیدگاه