طرز تهیه ماکارونی با لوبیا سبز جدید، ساده با گوشت چرخ کرده و قارچ

دستور پخت ماکارونی با لوبیا سبز

طرز تهیه ماکارونی با لوبیا سبز

 

ماکارونی با لوبیا سبز یکی از روش های تهیه ماکارونی می باشد که بسیار خوشمزه می باشد و می توانید برای تنوع در طعم ومزه ماکارونی تهیه کنید. این ماکارونی را می توانید به همراه لوبیا سبز و دیگر سبزیجات تهیه کنید. ماکارونی یکی از غذا های بسیار خوشمزه ما ایرانی ها می باشد که می توانید به صورت دمی و یا به صورت آبکش شده و مخلوط شده با سبزیجات تهیه کنید. شما می توانید لوبیا سبز را به اندازه دلخواه برش بزنید و به دلخواه خود میزان تندی این غذا را تغییر دهید. این مارونی با گوشت چرخ کرده تهیه می شود ولی شما می توانید با سویا و یا حتی مرغ پخته نیز آن را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ماکارونی با لوبیا سبز و گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ماکارونی با لوبیا سبز و گوشت چرخ کرده

  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۱ حبه
  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • لوبیا سبز ۲۰۰ گرم
  • گوجه ۲ عدد
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • قارچ ۱۰ عدد
  • ماکارونی ۱/۲ بسته
  • نمک، فلفل سیاه، آویشن، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه ماکارونی با لوبیا سبز و قارچ جدید

مرحله اول: تفت دادن پیاز و سیر

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و بشورید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. داخل یک تابه کمی روغن ریخته و پیاز را به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا طلایی و سبک شود. در ادامه سیر را را له کنید و به همراه پیاز کمی تفت دهید تا عطر سیر بلند شود.

مرحله دوم: تفت داددن گوشت

گوشت چرخ کرده را به همراه ادویه ها و کمی نمک اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت خوب سرخ شود و تغییر رنگ دهد. در ادامه لوبیا سبز را که از قبل پاک کردید و به اندازه دلخواه برش زدید اضافه کنید و به همراه گوشت تفت دهید تا از خامی خارج شود. گوجه ها را پوره یا رنده کنید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

قارچ ها را بشورید و اسلایس کنید و به همراه مواد گوشتی تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود. رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و در ادامه باید گوجه پوره شده را اضافه کنید و به همراه مواد تفت دهید تا کمی غلیظ شود و آب اضافی گوجه کشیده شود و سس غلیظ شود.

مرحله چهارم: ماکارونی با لوبیا سبز

داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید تا به جوش بیاید. سپس داخل آب در حال جوش کمی نمک و زردچوبه بریزید و ماکارونی را اضافه کنید و برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه (طبق نوشته روی بسته بندی) بگذارید تا بجوشد و بعد آبکش کنید. کف قابلمه ته دیگ دلخواه خود را قرار دهید و کمی ماکارونی و مواد گوشتی و لوبیا سبز را بریزید و همه مواد را بریزید و ماکارونی را برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ماکارونی با لوبیا سبز لذیذ و خوش طعم

  1. می توانید سیر را حذف کنید و یا از پودر سیر استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید از کمی فلفل قرمز نیز استفاده کنید.
  3. از ماکارونی فرمی دلخواه برای تهیه این غذای خوشمزه استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه