طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی با گوشت چرخ کرده فوری و ساده برای شام و نهار

دستور پخت خوراک لوبیا چیتی با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی با گوشت چرخ کرده

 

خوراک لوبیا چیتی با گوشت چرخ کرده یکی از انواع خوراک ها می باشد که بسیار سریع و ساده است. این خوراک در واقع ترکیب لوبیا چیتی با گوشت چرخ کرده می باشد. شما می توانید این خوراک را با براش شام یا نهار تهیه و سرو کنید. همان طور که از عکس مشخص است با نان تازه سرو می شود و می تواتید به همراه یک سالاد خوشمزه آن را سرو کنید. خوراک لوبیا چیتی با گوشت چرخ کرده بسیار سریع و فوری تهیه می شود و اگر زمان کافی برای تهیه یک غذای نونی خوشمزه ندارید می توانید این خوراک را به سادگی تهیه کنید. شما می توانید از انواع نان ها برای سرو این خوراک استفاده کنید یا می توانید مواد را در بین نان ترتیلا قرار دهید و مانند تاکو به نان حالت دهید و در فر قرار دهید تا تست شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا چیتی با گوشت چرخ کرده

  • کنسرو لوبیا ۱ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۲ عدد
  • رب گوجه ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، آویشن، پاپریکا، فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی با گوشت چرخ کرده

مرحله اول: آماده سازی لوبیا

ابتدا باید قبل از شروع باید کنسرو لوبیا را بگذارید تا پخته شود. برای پخت کنسرو نیز باید آن را داخل قابلمه آب قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه بگذارید تا بجوشد. جوشاندن کنسرو قبل از مصرف باعث می شود احتمال فعالیت باکتری تولیده کنند سم بوتولسیم از بین برود و حتما این کار را انجام دهید.

مرحله دوم: تفت دادن گوشت و پیاز

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. داخل تابه کمی روغن و زردچوبه ریخته و پیاز را تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس سیر های پوره شده را اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر بلند شود. گوشت را به همراه ادویه ها و نمک اضافه کنید و خوب تفت دهید تا گوشت خوب سرخ و پخته شود.

مرحله سوم: افزودن رب

در ادامه وقتی گوشت خوب سرخ شد باید رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و رب خوش رنگ شود. کمی آب اضافه کنید و بگذارید تا گوشت خوب پخته و رنگ رب باز شود.

مرحله چهارم: تهیه خوراک لوبیا چیتی با گوشت چرخ کرده

کنسرو لوبیا چیتی را باز کنید. و با مخلوط گوشت چرخ کرده مخلوط کنید. حالا نان لواش را برداشته و از مواد روی نان بریزید و لقمه کنید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خوراک لوبیا چیتی با گوشت چرخ کرده ساده و فوری

  1. می توانید به دلخواه به مواد قارچ و فلفل دلمه اضافه کنید.
  2. به دلخواه می توانید مواد را تند و تیز تهیه کنید.
  3. برای خوش عطر شدن می توانید کمی جعفری در انتها به مواد گوشتی اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه