طرز تهیه شوید پلو با مرغ ریش ریش زعفرانی مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه شوید پلو

 

یکی از پلوهای خوشمزه ایرانی سنتی می باشد که بسیار راحت و مفید است. پلوها همیشه مهمان یکی از وعده های ما ایرانی ها در روز هستند و ما برای تنوع می توانیم انواع پلوها را تهیه کنیم تا از غذاهای تکراری دوری کنیم اما در شوید پلو با مرغ شما به دو روش می توانید مرغ را تهیه کنید مرغ را آبپز کنید و در لا به لای پلو دم بگذارید یا مرغ را به صورت تکه بریده و مزه دار کنید و در انتها روی پلو قرار دهید و این غذای خوشمزه را در کنار خانواده میل کنید و از خواص خوب شوید مانند خواص آنتی اکسیدان و پیشگیری از سرطان، کاهش کلسترول، بهبود هاضمه و کاهش درد های قاعدگی و … بهره مند شوید. امروز در پارسی دی شوید پلو با مرغ ریش ریش زعفرانی مجلسی را به شما آموزش خواهیم داد با همراه باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۲ عدد
برنج۳ پیمانه
شوید۴ ق غذا خوری
پیاز۲ عدد
رب۱ ق غذا خوری
سیر۱ حبه
هویج۲ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
زعفرانبه مقدار لازم
کرهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، برگ بوبه مقدار لازم

طرز تهیه شوید پلو با مرغ ریش ریش زعفرانی و سرخ شده

مرحله اول: سرخ کردن مرغ

ابتدا داخل یک تابه مقداری کره و روغن ریخته تا ذوب شود سپس مرغ ها را داخل تابه قرار دهید و با کره و روغن خوب سرخ کنید تا طلایی شود می توانید در حین سرخ شدن کمی پودر زعفران برای خوش رنگ شدن مرغ ها را روی آن بریزید سپس از تابه خارح کنید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و سیر

در ادامه پیاز ها را پوست گرفته و نگینی ریز خرد کنید و داخل همان تابه مرغ با کمی زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید تا سبک شود سپس سیر پوره شده را نیز اضافه کنید و در ادامه هویج های خرد شده و فلفل دلمه را نیز اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت مرغ

در ادامه رب را نیز اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود سپس ۱ پیمانه آب داخل قابلمه ریخته و مرغ های سرخ شده را به همراه برگ بو و نمک داخل قابلمه قرار دهید و ابتدا حرارت را زیاد کنید تا به جوش بیاد سپس بگذارید با حرارت ملایم مرغ ها پخته و نرم شوند.

مرحله چهارم: ریش ریش کردن مرغ

در ادامه اگر شما دوست دارید به صورت مجلسی این پلو را آماده کنید باید مرغ ها را بعد از پخت روی شوید پلو قرار دهید ولی می توانید سینه مرغ را بعد از پخت به صورت ریش ریش در بیاورید و در لای پلو قرار بگذارید. آب مرغ را نیز روی حرارت قرار دهید و نمک آن را اندازه کنید و بگذارید تا غلیظ شود.

مرحله پنجم: تهیه شوید پلو با مرغ ریش ریش شده

در ادامه برنج را که از قبل با کمی نمک خیس کردید روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاد سپس کف روی آن را بگیرید سپس برنج را آبکش کنید و کف قابلمه روغن ریخته و ته دیگ مناسب قرار دهید و بعد از یک لایه برنج و ۱ ق غذا خوری شوید و مرغ ریش ریش شده بریزید و هم بزنید و همین طور لایه ها را تکرار کنید و در انتها پلو را برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید تا پخته شود در انتها روی شوید پلو کمی زعفران و کره بریزید و میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شوید پلو با مرغ ریش ریش

  1. شما می توانید از مخلوط سینه و ران مرغ استفاده کنید.
  2. می توانید سینه مرغ را مکعبی برش بزنید و مزه دار کنید و سرخ کنید.
  3. می توانید از شوید تازه یا خشک برای تهیه این پلو استفاده کنید.
  4. سس آب مرغ را بعد از غلیظ شدن کنار غذا سرو کنید.

همچنین ببینید  

از
23
دیدگاه