طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ رژیمی ساده و خوشمزه با فلفل دلمه

طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ

 

یکی از انواع خوراک ها می باشد که همان طور که از نامش پیداست از مرغ و قارچ تهیه می شود شما می توانید این خوراک خوشمزه را به عنوان یک وعده غذایی همراه با نان و برنج میل کنید. این خوراک خوشمزه خیلی زود حاضر می شود و برای روزهایی است که زمان زیادی برای تهیه غذا ندارید. شما به دلخواه می توانید از انواع سبزیجات در این خوراک خوشمزه استفاده کنید. برای تهیه این خوراک بهتر است از سینه بدون استخوان استفاده کنید شما با تهیه غذاهای متنوع می توانید از غذاهای تکراری رها شوید. امروز در پارسی دی خوراک مرغ و قارچ و فلفل دلمه رژیمی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۱ عدد
قارچ۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
فلفل دلمه۱ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، آویشن، فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ و فلفل دلمه ساده

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا سینه مرغ را بدون استخوان کنید بدین صورت که استخوان سینه مرغ را جدا کنید و نواری یا مکعبی برش بزنید سپس داخل یک تابه روغن ریخته تا داغ شود می توانید از روغن زیتون استفاده کنید مرغ ها اضافه کنید و تفت دهید و مرغ تغییر رنگ دهید و تفت داده تا کمی مرغ پخته شود بهتر است درب تابه را بگذارید تا مرغ با بخار نرم شود.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و سیر

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و خلالی یا نواری برش بزنید سپس به تابه مرغ ها اضافه کنید و کمی زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و تفت داده تا پیازها سبک شوند در ادامه سیرها را پوست بگیرید و پوره کنید و به پیاز و مرغ اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر خارج شود.

مرحله سوم: افزودن قارچ

قارچ ها را بشورید و اسلایس کنید و به همراه کمی آبلیمو اضافه کنید تا قارچ ها در هنگام پخت سیاه نشود سپس به مدت ۱۰ دقیقه خوب تفت دهید تا آب قارچ ها کشیده شود و مرغ و قارچ ها نرم شوند.

مرحله چهارم: تهیه خوراک مرغ و قارچ

در ادامه فلفل دلمه های نواری را به همراه گوجه فرنگی خرد شده اضافه کنید و تفت دهید سپس فلفل قرمز و آویشن و نمک را به خوراک اضافه کنید و بعد از ۵ دقیقه از روی حرارت بردارید سپس به همراه پلو یا نان و سبزی یا سالاد میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خوراک مرغ و قارچ و فلفل دلمه

  1. به دلخواه در انتها می توانید کمی زغفران دم کرده اضافه کنید.
  2. می توانید به جای سیر از پودر سیر استفاده کنید.
  3. می توانید از کمی رب گوجه فرنگی استفاده کنید.
  4. به دلخواه از کمی سیب زمینی یا کلم بروکلی استفاده کنید.
  5. اگر دوست دارید به صورت رژیمی این غذا را تهیه کنید می توانید تمام مواد را گریل کنید و در انتها با هم مخلوط کنید.

همچنین ببینید  

از
11
دیدگاه