طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات رژیمی ساده، خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات

 

یک غذای بسیار عالی و سریع که می توانید به عنوان یک وعده غذایی کامل همراه با نان و برنج یا نان باگت تهیه کنید. این غذا برای زمان هایی که وقت زیادی برای تهیه غذا ندارید بسیار مناسب است شما می توانید از انواع سبزیجات برای تهیه این غذا استفاده کنید. خوراک مرغ غذایی به صرفه و رژیمی می باشد و برای افرادی که در رژیم لاغری هستند و یا ورزشکاران بسیار مناسب است. امروز در پارسی دی خوراک مرغ و سبزیجات رژیمی خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

سینه مرغ۲ عدد
قارچ۲۵۰ گرم
هویج۲ عدد
پیاز۲ عدد
فلفل دلمه رنگی۲ عدد
کدو سبز۲ عدد
سیب زمینی۱ عدد
رب۱ ق غذا خوری
آب لیموترش۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات مجلسی و رژیمی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام سبزیجات را شسته و پوست بگیرد. هویج را نیم پز کنید تا نرم شود. سیب زمینی را به صورت مکعبی برش بزنید و داخل تابه با کمی روغن سرخ کنید. کدو ها را به اندازه دلخواه برش بزنید و سرخ کنید. قارچ ها را نیز شسته و اسلایس کنید. فلفل دلمه را نیز به صورت مکعبی خرد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز

در ادامه سینه استخوان مرغ را جدا کنید و به شکل فیله در بیاورید و به قطعات کوچک تر خرد کنید. داخل تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس پیاز را پوست بگیرد و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه تفت دهید تا کمی سبک شود.

مرحله سوم: پخت مرغ

مرغ خرد شده را به همراه پیاز خوب تفت دهید تا کمی تغییر رنگ دهد سپس ادویه ها را به همراه کمی نمک اضافه کنید سپس رب را افزوده و کمی تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و رب خوش رنگ شود در ادامه کمی آب داخل تابه ریخته و اجازه دهید تا مرغ خوب پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه خوراک مرغ و سبزیجات

در ادامه تمام سبزجات را به تابه اضافه کنید و اجازه دهید تا مواد باهم کمی پخته و نرم شود و سس غلیظ شود در انتها آبلیمو را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خوراک مرغ و سبزیجات

  1. شما می توانید تمام مراحل را با فر انجام دهید و یا مواد را در ظرف پیرکس ریخته و روی ظرف را فویل بگذارید و اجازه دهید تا پخته شود.
  2. می توانید هر سبزیجات دلخواه را جایگزین کنید.
  3. از ران مرغ نیز می توانید استفاده کنید.
  4. بجای رب از چند عدد گوجه فرنگی نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات رژیمی ساده، خوشمزه و مجلسی
3.7 (73.33%) 3 votes