طرز تهیه زرشک پلو با مرغ با هویج و فلفل دلمه ساده و لذیذ

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ با هویج و فلفل دلمه

 

زرشک پلو انواع و اقسام مختلفی دارند و بعضی ها آن را با زعفران و بدون رب تهیه می کنند و بعضی ها با هویج و فلفل دلمه که هر دو روش بسیار خوشمزه است، شما می توانید زرشک پلو با مرغ را خیلی راحت برای مهمانی ها تهیه کنید. در تهیه این غذا می توانید از ران مجلسی استفاده کنید که برای مهمانی ها فوق العاده می شود و یا از ترکیب سینه و ران استفاده کنید. این غذا برای مهمانی و مراسمات مختلف یکی از محبوب ترین غذا ها می باشد، شما در پست امروز بهترین روش مزه دار کردن مرغ را آموزش خواهید داد تا بتوانید برای مجالس خود این غذا را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه زرشک پلو با مرغ با هویج و فلفل دلمه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

ران و سینه مرغ۳ عدد
هویج۲ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
رب گوجه فرنگی۲  ق غذا خوری
زرشک۳ ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم
شکر۱ ق غذا خوری
آبلیمو تازه۱ ق غذا خوری
پرک لیمو۳ عدد
پیاز۲ عدد
روغن زیتون۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ با هویج و فلفل دلمه

مرحله دوم: سرخ کردن

ابتدا مرغ ها را خوب بشورید و به دلخواه می توانید چند برش روی آن ها ایجاد کنید، یکی از پیاز ها را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید و به همراه مرغ و ادویه های گفته شده و روغن زیتون و کمی زعفران و آبلیمو تازه خوب ماساژ دهید و درب ظرف را بسته و برای چند ساعت استراحت دهید می توانید از شب قبل مزه دار کنید و بعد مرغ را تهیه کنید.

مرحله دوم: سرخ کردن

در ادامه داخل یک تابه کمی روغن و کره ریخته و مرغ ها را به سمتی که می خواهید سرو کنید کمی سرخ کنید تا خوشرنگ شود، نیاز نیست خیلی مرغ را سرخ نکنید زیرا مرغ خشک می شود. زرشک را کمی خیس کنید و جدا قرار دهید، برنج را نیز با کمی نمک خیس کنید و کنار قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه سس

در ادامه یکی دیگر از پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز یا رنده کنید و داخل قابلمه به همراه ادویه ها و پرک لیمو عمانی و رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و بعد هویج را پوست بگیرید و حلقه ای خرد کنید و به همراه فلفل دلمه خرد شده اضافه کنید و ۱ لیوان آب جوش بریزید و صبر کنید تا قل بزند.

مرحله چهارم: تهیه زرشک پلو با مرغ با هویج و فلفل دلمه

در ادامه مرغ های سرخ شده را داخل سس قرار دهید و درب قابلمه را قرار دهید و برای نیم ساعت اول اصلا درب قابلمه را باز نکنید و به اصطلاح بگذارید تا مرغ دم بکشد. در حین پخت از سس روی مرغ بریزید و برنج را جداگانه بپزید. زرشک را به همراه کمی کره و شکر تفت دهید تا پف کند و برای سرو این غذا می توانید سس را داخل کاسه جدا بریزید و مرغ را در کنار زرشک پلو سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت زرشک پلو با مرغ با هویج و فلفل دلمه

  1. در حین پخت می توانید زعفران دم کرده و یا عرق هل نیز به سس اضافه کنید.
  2. بهتر است آب را زیاد نریزید و بگذارید تا آب کم پخته شود.
  3. می توانید از سیب زمینی سرخ کرده نیز در کنار غذا استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه