طرز تهیه خوراک مرغ با سس بشامل و قارچ غذای جدید برای شام

 طرز تهیه خوراک مرغ با سس بشامل

 

خوراک ها انواع و اقسام مختلفی دارند و شما می توانید در طعم ها و مزه های مختلف خوراک ها را تهیه کنید. خوراک مرغ با سس بشامل بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید به دلخواه از پنیر پیتزا استفاده کنید و این غذای ساده را برای شام تهیه کنید. اگر برای تهیه شام دنبال یک غذای ساده و خوشمزه می گردید حتما این رسپی را تهیه کنید تا از طعم بی نظیر خوراک مرغ با سس بشامل لذت ببرید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خوراک مرغ با سس بشامل را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سینه مرغ۲ عدد
پیاز۲ عدد
سیر۳ حبه
آبلیمو۱ ق غذا خوری
روغن زیتون۲  ق غذا خوری
قارچ۱ بسته
چیپس خلالی۱ بسته
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس بشامل

کره۴۰ گرم
آرد۱ ق غذا خوری
شیر۱ لیوان
خامه۳ ق غذا خوری
نمکبه مقدار لازم
پنیر پیتزابه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک مرغ با سس بشامل

مرحله اول: مزه دار کردن مرغ

ابتدا باید مرغ را بشورید و بدون استخوان کنید و به اندازه های دلخواه برش بزنید. یکی از پیاز های را پوست بگیرید و خرد کنید و به همراه کمی سیر و نمک و فلفل سیاه و آبلیمو روغن زیتون و زعفران خوب مخلوط کنید و ماساژ دهید و برای ۲ ساعت بگذارید تا مزه دار شود.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

برای تهیه مواد میانی باید یکی دیگر از پیاز ها را پوست بگیرید و اسلایس کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا کاراملی و طلایی شود و بعد قارچ های شسته شده و اسلایس شده را اضافه کنید و آبلیمو را اضافه کنید و تفت دهید تا قارچ سیاه نشود و از تابه خارج کنید. در تابه ای دیگر مرغ مزه دار شده نیز کمی تفت دهید تا تا پخته و تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم: تهیه سس بشامل

برای تهیه سس بشامل کره را داخل تابه بریزید و زمانی که ذوب شد آرد اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و بعد شیر را کم کم به مواد اضافه کنید و هم بزنید و در انتها کمی نمک و فلفل سیاه و بعد خامه را افزوده و از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه خوراک مرغ با چیپس

در ادامه باید یک ظرف پیرکس یا چینی را چرب کنید و به ترتیب از مواد مرغی و مواد قارچی و سس بشامل و چبپس و پنیر پیتزا بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته و طلایی شود و بعد با سس دلخواه میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خوراک مرغ با سس بشامل

  1. می توانید بجای چیپس از سیب زمینی ورقه شده و سرخ شده استفاده کنید.
  2. افزودن خامه به سس بشامل باعث بافت کرمی می شود.
  3. می توانید این خوراک را در فر برقی و توستر نیز تهیه کنید.
  4. به دلخواه می توانید مرغ را با ادویه های مختلف مزه دار کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه