طرز تهیه فلفل دلمه ای شکم پر خوشمزه و مجلسی با گوشت و پنیر پیتزا

طرز تهیه فلفل دلمه ای شکم پر با مرغ مکزیکی , دستور پخت فلفل دلمه ای شکم پر بدون فر , xvc jidi tgtg ngli hd a l v

 

یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که شباهت زیادی به دلمه فلفل دلمه ای دارد. این غذای خوشمزه و مجلسی را می توانید در مهمانی ها و مجالس خود به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی سرو کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر فلفل دلمه ای شکم پر تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری فلفل دلمه ای شکم پر تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش فلفل دلمه ای شکم پر با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

پیاز بزرگ۱ عدد
برنج خامنصف پیمانه
گوجه فرنگی۵۰۰ گرم
فلفل دلمه ای سبز۶ عدد
گوشت چرخ شده۵۰۰ گرم
پنیر چدار خرد شده۱ پیمانه
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی
رب گوجه فرنگی۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه فلفل دلمه ای شکم پر

برای تهیه فلفل دلمه ای شکم پر با پنیر پیتزا ابتدا گوجه فرنگی ها را می شوییم و روی تخته خرد می کنیم و کنار می گذاریم و بعد پیاز را پوست می گیریم و آبکش می کنیم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و در تابه ای کمی روغن می ریزیم

و روی حرارت قرار می دهیم و صبر می کنیم تا کمی داغ شود و بعد پیازها را در تابه می ریزیم و تفت می دهیم و تامل می کنیم تا طلایی شوند.بعد گوشت چرخ کرده را به آن می افزاییم و تفت می دهیم تا رنگ گوشت کاملا تغییر کند و کمی سرخ شود.

مقداری نمک و فلفل روی گوشت می پاشیم و مخلوط می کنیم. سپس برنج را می شوییم و آب آن را بیرون می ریزیم و همراه با نصف لیوان آب و گوجه فرنگی های خرد شده به مواد داخل تابه اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا به مدت تقریبا ۱۵ دقیقه بعد برنج کمی پخته شده باشد.

در این ۱۵ دقیقه، باقی مواد را آماده می کنیم.در قابلمه ای (که تمامی فلفل دلمه ای ها در آن جا بشوند) آب می ریزیم و درب آن را می گذاریم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب بجوش بیاید.فر را روی ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۵سانتیگراد) قرار می دهیم

و سری به مواد تابه می زنیم و با قاشق کمی از برنج را بر می داریم و زیر دندان تست می کنیم اگر برنج پخته بود،تابه را از روی حرارت بر می داریم و پنیر چدار خرد شده را به آن اضافه می کنیم و خوب مواد را مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

به قابلمه آب سر می زنیم اگر آب در حال جوشیدن بود کمی نمک به آن اضافه می کنیم و سر فلفل دلمه ای ها را می بریم و دانه های آن را بیرون می آوریم و فلفل ها را به مدت ۵ دقیقه داخل آب در حال جوش قرار می دهیم.

سپس فلفل ها را بیرون می آوریم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن ها خارج شود.آن وقت فلفل ها را در سینی می گذاریم و از مواد داخل فلفل دلمه ای ها را پر می کنیم و در سینی فر قرار می دهیم. سپس در تابه ای رب گوجه فرنگی را می ریزیم

و روی حرارت قرار می دهیم تا غلیظ تر و خوش رنگ تر شود و بعد از روی حرارت بر می داریم و رب را روی فلفل دلمه ای ها می ریزیم و اگر تمایل داشتید می توانید برای زیبایی بیشتر کمی پنیر(پیتزا) نیز روی آن ها بریزید

و روی مواد را با فویل کاملا می پوشانیم و سینی را در فر قرار می دهیم و به مدت ۳۰ دقیقه اجازه می دهیم تا در فر بماند و پنیر کاملا آب شود.در آخر فلفل دلمه ای های شکم پر را از فر خارج می کنیم و در ظرف مناسب می چینیم و نوش جان کنید.

طرز تهیه فلفل دلمه ای شکم پر خوشمزه و مجلسی با گوشت و پنیر پیتزا
3.9 (78.52%) 54 votes
source : foodgawker