طرز تهیه خوراک بوقلمون شکم پر خوشمزه و مجلسی با سس انار

طرز تهیه خوراک بوقلمون شکم پر

 

یک غذایی مجلسی که می توانید برای مجالس و مهمان های خود تهیه کنید. بوقلمون محلی با پرورشی روش پختش متفاوت است. بوقلمون پرورشی زودپز است و راحت می شود با آن انواع غذاها را تهیه کرد. برای تهیه خوراک بوقلمون پوست آن را جدا نکنید چون مانند یک محافظ در مقابل حرارت از بوقلمون حفاظت کرده تا خشک نشود. بوقلمون یکی از غذاهای خوشمزه است که با مواد مختلفی می توانید درست کنید و از خواص بسیار خوب بوقلمون بهرمند شوید اما خواص بوقلمون شامل کنترل کننده سطح قند و خون، کاهش کلسترول بالا، بهبود عملکرد روده، کاهش بی خوابی و مفید برای دوران بارداری می باشد. اگر قصد دارید این غذا را برای شام تهیه کنید باید از صبح دست بکار شوید زیرا پخت بوقلمون کمی زمان بر است. امروز در پارسی دی خوراک بوقلمون شکم پر بسیار خوشمزه را به همراه سس انار به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

بوقلمون۱ عدد
کره آب شده۱ پیمانه
انار دان شده۱ پیمانه
رب انار۱ ق غذا خوری
گردو۱ پیمانه
سیر۴ حبه
پیاز داغ۱ پیمانه
کشمش۱/۲ پیمانه
کرفس خرد شده۱ پیمانه
جعفری۱/۴ پیمانه
شکر۱/۴ پیمانه
زعفرانبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک بوقلمون شکم پر با سس انار

مرحله اول : آماده سازی بوقلمون

بوقلمون را خوب تمیز کنید و بشورید و داخل دستمال قرار دهید تا کاملا خشک شود. برای مرینت کردن و یا مزه دار کردن بوقلمون کمی زعفران را به همراه نمک و فلفل سیاه و آویشن و پوره سیر به بوقلمون بزنید و خوب ماساژ دهید دستتون را ببرید زیر پوست گردن و سینه و زیر پوست را کاملا با مواد مرینت مزه دار کنید تا همه جای بوقلمون به مواد آغشته شود سپس بوقلمون را داخل یک ظرف دربسته و در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

مرحله دوم : تهیه مواد شکم پر

تابه را روی حرارت قرار دهید و کره را اضافه کنید و به همراه گردو ها تفت دهید تا بوی خامی گردوها از بین برود سپس پیاز داغ را به همراه کشمش و کرفس و رب انار و انار و جعفری و شکر را اضافه کنید مواد را خوب تفت دهید تا عطر سبزیجات بلند شود.

مرحله سوم : تهیه بوقلمون شکم پر

بوقلمون مرینت شده را از یخچال خارح کنید و شکم آن را با موادی که تهیه کردید داخل شکم بوقلمون را پر کنید و روی بوقلمون را کره آب شده فراوان بزنید و داخل یک ظرف پیرکس قرار دهید به دلخواه می توانید مقداری سبزیجات (سیب زمینی، هویج و …) ریخته و بمدت ۵ ساعت در دمای ۱۸۰ درجه فر قرار دهید تا پخته شود بعد از پخت روی آن را گریل کنید تا سطح بوقلمون طلایی شود. خوراک بوقلمون شکم پر ما حاضر است بهتر است ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بگذارید تا کمی خنک شود سپس آن را برش بزنید و آن را در دیس گذاشته و با مخلفات مختلف سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خوراک بوقلمون شکم پر

  1. پوست بوقلمون را نکنید تا بوقلمون خشک نشود.
  2. اگر رب انار را دوست ندارید می توانید حذف کنید.
  3. هر یک کیلو بوقلمون به ۱ ساعت زمان برای پخت نیاز دارد.
  4. برای اینکه بوقلمون خشکی نداشته باشیم هر ۱ ساعت یکبار آن را از فر در بیاورید و مقداری کره و زعفران بزنید.
  5. می توانید به جای جعفری از شوید و یا ریحان تازه استقاده کنید.
  6. آبی که در حین پخت داخل ظرف می ریزه بهترین سس برای سرو بوقلمون است.
  7. بهتر است بوقلمون را به صورت تازه تهیه کنید.
  8. می توانید برای مرینت کردن و گرفتن بوی زهم از محلول آب و نمک نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه خوراک بوقلمون شکم پر خوشمزه و مجلسی با سس انار
5 (100%) 2 votes