طرز تهیه ساندویچ مرغ تنوری ساده با قارچ و فلفل دلمه و سس بشامل

طرز تهیه ساندویچ مرغ تنوری

 

یک ساندویچ بسیار جذاب و خوشمزه است که می توانید برای تنوع در ساندویچ های خود آن را طبخ کنید این ساندویچ را داخل نان باگت تهیه می کنند و شما می توانید از گوشت بوقلمون نیز بجای مرغ استفاده کنید. در تهیه ساندویچ مرغ تنوری از یک سس بشامل خوشمزه به همراه پنیر دلخواه استفاده می شود و داخل همین نان های باگت سرو می شوند طعم و مزه فوق العاده ای دارد و برای مهمانی گزینه خوبی در کنار دیگر غذاها می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه ساندویچ مرغ تنوری با قارچ و فلفل دلمه و سس بشامل را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سینه مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
فلفل دلمه رنگی۱ عدد
قارچ۳۰۰ گرم
روغن مایع۳ ق غذا خوری
آرد۲ ق غذا خوری
شیر۱ پیمانه
سس کچاپ۱ ق غذا خوری
سس تای۱ ق غذا خوری
پنیر رنده شده یا چداربه مقدار لازم
نان باگتبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه،آویشن، فلفل قرمز، ادویه کاریبه مقدار لازم

طرز تهیه ساندویچ مرغ تنوری با قارچ و فلفل دلمه و سس بشامل

مرحله اول: تفت دادن پیاز و سیر

ابتدا قبل از شروع سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به صورت مکعبی ریز خرد کنید و بشورید سپس پیاز را پوست گرفته و نگینی ریز خرد کرده و به همراه کمی روغن تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود سپس سیر را رنده کنید و به مواد اضافه کنید و تفت داده تا بوی سیر بلند شود.

مرحله دوم: تفت دادن مرغ

در ادامه سینه مرغ را به همراه تمام ادویه های گفته شده و کمی نمک به پیاز و سیر اضافه کنید و خوب مرغ ها را سرخ کنید تا تغییر رنگ دهد و بعد فلفل دلمه رنگی را خرد کنید و به همراه مرغ تفت دهید تا کمی نرم شود.

مرحله سوم: افزودن قارچ

قارچ ها را بشورید و با دستمال خشک کنید سپس اسلایس کنید برای اینکه رنگ قارچ ها سیاه نشوند می توانید کمی آبلیمو روی آنها بریزید در حد ۱ ق غذا خوری سپس به مخلوط مرغ و فلفل دلمه اضافه کنید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده سپس این مخلوط را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه سس بشامل

برای این ساندویچ نیاز به سس بشامل دارید برای این کار روغن را داخل تابه ریخته و آرد اضافه کنید و خوب تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود سپس سس کچاپ و سس تای را اضافه کنید و هم بزنید سپس شیر هم دمای محیط را به تدریج به سس اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود و سس غلیظ شود در انتها کمی نمک و آویشن به سس بزنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله پنجم: تهیه ساندویچ مرغ تنوری

برای تهیه ساندویچ مرغ تنوری سر نان باگت را کمی برش بزنید و داخل آن را کمی خالی کنید سپس کف نان سس بشامل بریزید و بعد مایه مرغ بریزید و بعد کمی پنیر دلخواه سس بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پنیر ذوب شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ساندویچ مرغ تنوری

  1. می توانید نان باگت را با مخلوط کره و سیر رومال کنید.
  2. می توانید در تهیه سس بشامل از کره استفاده کنید ولی چون در تهیه مواد پنیر هست کمی سنگین می شود.
  3. بهتر است در انتهای پخت گریل را روشن کنید تا سطح ساندویچ مرغ تنوری گریل شود.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه