طرز تهیه پودر سیر خانگی عالی به روش صنعتی و شیوه نگهداری آن

طرز تهیه پودر سیر

پودر سیر یکی از چاشنی ها یبسیار عالی و مناسب برای سیر دوستانی می باشد که به دلیل بوی زیاد خود سیر، پودر سیر را در تهیه انواع غذاهایشان استفاده میکنند. از پودر سیر می توان از انواع سالادها، غذاهای سنتی و بین المللی نیز استفاده کرد. پودر سیر مناسب افرادی است که میخواهند از فواید سیر بهرهمند شوند ولی بوی سیر را نمیپسندند. پارسی دی برای شما عزیزان طرز آماده سازی پودر سیر خانگی را اورده است تا برای داشتن این ادویه پرخاصیت دیگر نیازی نباشد تا از عطاری ها تهیه بفرمائید و به ساده ترین روشی که پارسی دی برای شما حاضر کرده است پودر سیر خانگی تهیه بفرمائید و از طعم بی نظیر پودرسیر لذت ببرید. پس در پارسی دی با ما همراه باشید برای داشتن یک پودر سیر خانگی عالی…

مواد لازم

بوته سیربه میزان لازم
غذا ساز یا آسیاببرای خرد کردن

مرحله اول: آماده سازی سیر

برای رفاه حال شما عزیزان پارسی دی یک روش مناسب برای پوست گرفتن سیر به شما آموزش میدهید. ایبتدا سیر را در آب بریزید و زمان دهید تا چند ساعت در آب بماند و سپس آبکشی نمائید و سیرها را در یک شیشه بریزید و در شیشه را ببندید و شیشه را تکان تکان دهید تا پوست سیر ها به راحتی از سیر جداشوند.

مرحله دوم: خشک کردن سیر

سیر را می توانید در غذاساز بریزید و سیر را پودر کنید و در شیشه برزید و در یخچال نگه داری کنید. پیشنهاد دیگر پارسی دی برای شما عزیزان این است که سیر را از پهلو لپه کنید و به ۳ روشی که برای شما اورده  شده است سیر پرک تهیه بفرمائید.

۱- پنکه

اگر در منزل پنکه موجود است سیر را جلوی باد سرد پنکه گذاشته وخشک می کنیم. چند ساعت زمان می دهیم تا کاملاسیرها خشک شوند.

۲- خشک کن

اگر در منزل خشک کن دارید می توانید سیرها را در خشک کن گذاشته و خشک کنید. زمان می دهیم تا کاملا خشک شود.

۳- فر

اگر در منزل فر دارید می توانید سیرها را با مدت زمان تقریبی ۱۵-۲۰ دقیقه خشک کنید. البته باید چک شود در صورت نیاز دوباره زمان می دهیم.

مرحله سوم: پودر کردن

بعد از اینکه سیرها خشک شد، می توانید به همان صورت پرک نگه داری کنید و برای تزئین استفاده نمائید. در شیشه بریزید و در یخچال نگه داری نمائید.، همینطور  که در مرحله قبل گفته شد سیر ها را در دستگاه غذاساز یا اسیاب برزید و پودر کنید.

 

 

همچنین ببینید

از
10
دیدگاه