طرز تهیه پیتزا فلفل دلمه ای کبابی ساده و مخصوص بدون گوشت و قارچ

طرز تهیه پیتزا فلفل دلمه ای

 

یکی از انواع پیتزاها می باشد که بسیار آسان و راحت است. این پیتزا در عین سادگی طعم و مزه فوق العاده ای دارد. در تهیه این پیتزا از گوشت یا قارچ و یا هیچ سبزیجات دیگری جز فلفل دلمه ای استفاده نشده است. برای این پیتزا نیاز به فلفل دلمه ای قرمز دارید تا کبابی کنید و یک سس خوشمزه با آن تهیه کنید. امروز به شما یک خمیر فوق العاده نیز یاد خواهیم داد. این پیتزا برای کسانی که گیاه خوار نیز هستند مناسب است و به دلیل کالری کمی که دارد برای کسانی که در رژیم غذایی هستند نیز غذایی بسیار خوبی است. امروز در پارسی دی طرز تهیه پیتزا فلفل دلمه ای بدون گوشت و قارچ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

آب۱ پیمانه
خمیر مایه۱ ق چای خوری
شکر۱ ق چای خوری
آردبه مقدار لازم
روغن زیتون۱/۲ پیمانه
نمکنوک ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه پیتزا فلفل دلمه

فلفل دلمه قرمز۴ عدد
روغن زیتون۳ ق غذا خوری
پنیر پیتزابه مقدار لازم
پنیر پارمزانبه مقدار لازم
سس تند۱ ق چای خوری
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا فلفل دلمه ای

مرحله اول: عمل آوری خمیر مایه

ابتدا آب ولرم را داخل یک لیوان ریخته و به آن شکر را اضافه کنید و هم بزنید سپس خمیرمایه را افزوده و هم بزنید و روی لیوان یک درپوش قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه صبر کنید تا عمل بیاید. در این مرحله فلفل دلمه ها را شسته و بگذارید تا خشک شود.

مرحله دوم: تهیه خمیر

داخل یک کاسه خمیرمایه عمل آمده را به همراه روغن زیتون و نمک را اضافه کنید. حالا باید آرد را کم کم اضافه کنید تا خمیر منسجمی بدست بیاید. میزان آرد گفته نشده است زیرا آب خور آرد ها باهم متفاوت است باید در حدی باشد که خمیر بدست نچسبد. به مدت ۱۰ دقیقه خمیر را خوب ورز دهد تا نرم و لطیف شود. خمیر بدست آمده را داخل یک کاسه قرار دهید و روی کاسه را پوشانده و در دمای محیط قرار دهید و به مدت ۲ ساعت استراحت دهید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی پیتزا

در ادامه وقتی خمیر در حال استراحت هست باید مواد میانی را آماده کنید. برای این کار فلفل دلمه ها را داخل سینی فر قرار دهید و به مدت ۲۰ الی ۱۵ دقیقه در دمای ۲۱۰ درجه قرار دهید تا کبابی شود. وقتی فلفل ها را از فر خارج کردید سریع روی آن ها یک سلفون کشیده و صبر کنید تا بخار کند. این کار یاعث می شود به راحتی پوست فلفل دلمه کنده شود. یکی از فلفل ها را را برای روی پیتزا نگه دارید. فلفل ها را داخل غذاساز ریخته و به آن نمک و فلفل و روغن زیتون و سس تند افزوده و هم بزنید تا مایه یکدستی بدست بیاید.

مرحله چهارم: تهیه پیتزا فلفل دلمه ای

در ادامه پف خمیر را با دست بگیرید و روی سطح آرد پاشی شده باز کنید. روی خمیر را با مواد تهیه شده کاور کنید و روی آن فلفل دلمه کبابی برش خورده را به همراه پنیر پیتزا و پارمزان کاور کنید. خمیر را داخل فر قرار دهید و به مدت ۲۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار داده تا پیتزا فلفل دلمه ای ما پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پیتزا فلفل دلمه ای

  1. افزودن سس تند اختیاری و اقبل خذف است.
  2. بهتر است قبل از کباب کردن فلفل دلمه روی آن ها کمی نمک و فلفل بزنید.
  3. اگر فر ندارید می توانید فلفل دلمه ها را روی تابه کباب کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه